امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
03/11 1394

ایران و جهان - این بیمه خصوصی ترکیب سهام داران و هیات مدیره خود را با سه گروه مختلف معرفی کرده است .

به گزارش ایران و جهان ، بیمه میهن پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه را به بورس با امضای سعید عبدالحسینی نماینده موسسه سازمان اقتصادی رضوی،هادی درفشی نماینده شرکت سامان محیط، محمود سعیدی نماینده لیزینگ امید ،اسماعیل تباردار نماینده صبا تامین ،علی موسی رضا نماینده شرکت تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن تحویل داده است و افزایش سرمایه به میزان 1200 میلیارد ریال را از نحل تجدید ارزیابی دارایی ها و آورده نقدی سهام داران تا پایان سال اعلام کرده است. البته در گزارشی که خرداد ماه از سوی هیات مدیره برای افزایش سرمایه به بورس ارائه شده اذعان دارد که موسسه سازمان اقتصادی رضوی با 20درصد و با نمایندگی عبدالحسینی، شرکت محیط سامان با 20درصدو با نمایندگی درفشی ،شرکت سرمایه گذاری سپهر با 20درصدو با نمایندگی علی محمد خانی ،شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با 19.5درصدو با نمایندگی تباردار،شرکت تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن با 10.4درصد و با نمایندگی علی موسی رضا و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی سهام داران و اعضای هیات مدیره را تشکیل می دهند.

این در حالی است که در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از شرکت های سامان محیط، سرمایه گذاری سپهر، سرمایه گذاری صبا تامین، تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن و اشخاص حقیقی به عنوان سهام داران شرکت بیمه میهن نام برده می شود .
البته تناقضات سهام داری بیمه میهن به همین جا ختم نمی شود و در وب سایت رسمی این شرکت از آقايان سيد احمد موذن علوي( نماينده موسسه سازمان اقتصادي رضوي) به عنوان رئيس هيأت مدير، علي موسي رضا (نماينده شركت تعاوني مصرف كاركنان بنياد مسكن) عضو هيأت مديره و مدير عامل، دكترغلامحسين دلجو (نماينده شركت سرمايه گذاري صبا تامين وابسته به شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي) نايب رئيس هيأت مديره، دكتر سعيدي (نماينده شركت ليزينگ اميد وابسته به شركت مديريت سرمايه گذاري اميد – وابسته به بانك سپه ) عضو هيأت مديره و هادي درفشي (نماينده شركت ايجاد محيط) عضو هيأت مديره نام برده می شود .

البته سناریوی دیگری هم برای این شرکت در جریان است و آن ترکیب سهام داران واعضای هیات مدیره این شرکت به روایت وب سایت بیمه مرکزی است .
نهاد ناظر اعلام کرده که سازمان اقتصادي رضوي با نمايندگي سعيد عبدالحسيني، شركت سامان محيط با نمايندگي هادي درفشي، شركت تعاوني مصرف كاركنان بنياد مسكن انقلاب اسلامي با نمايندگي علي موسي رضا، شركت ليزينگ اميد (سهامي خاص) با نمايندگي محمود سعيدي، شركت كارگزاري صبا تامين با نمايندگي غلامحسين دلجو، اعضای اصلی هیات مدیره هستند و از شركت داروسازي ثامن(در حال تكميل مدارك) و شركت تعاوني مبين منطقه آزاد انزلي (در حال تكميل مدارك) به عنوان اعضای علی البدل نام برده می شود. این در حالی است که شنیده های غیر رسمی حاکی از آن است لیزینگ امید سهام خود را در این شرکت را واگذار کرده و سهام صبا تامین نیز در شرف واگذاری است .
بیمه میهن به روایت بیمه مرکزی در فروردین ماه امسال بالغ بر 163 هزارو 645 میلیون ریال حق بیمه تولید کرده است و بیش از 70 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است .
پیش از این ایران و جهان در گزارشی اذعان کرده بود که شاید وقت آن رسیده باشد که نهاد ناظر برای کنترل هرچه بیشتر وضعیت شرکت ها مقتضی است اسناد ارسالی شرکت برای سازمان بورس و یا فرابورس را تائید کند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود