امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
01/7 1395

گروه سایبان - آمارهای ۱۱ ماهه منتهي به بهمن ۹۴ صنعت بیمه اوج رقابت شرکت ها را در روزهای پایانی سال در رشته ثالث نشان می دهد . 
به گزارش پایگاه خبری راز پول(ایران و جهان) ،هرچند که آمارهای اذعان داردکه پرتفوی شخص ثالث با 3.7درصد کاهش در بخش حق بیمه رو به رو بوده است اما تعداد بیمه نامه های صنعت بیمه که با 4.3درصد رشد همراه است بیانگر این نکته است که شرکت ها در ارائه تخفیف در این بخش رقابت سر سختی را داشته اند.این در حالی است که علی رغم کاهش پرتفوی صنعت در این رشته خسارت ها با بیش از 38 درصد رشد همراه است . در کنار این عملکرد رشته بدنه اتومبیل نیز چنین وضعیتی دارد و علی رغم افزایش تعداد بیمه نامه هایش حق بیمه های پرداختی در آن با کاهش مواجه است .
شركت‌هاي بيمه حدود ۱۲۱.۹ هزارميليارد ريال خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت كردند كه در مقايسه با ۱۱ ماهه سال قبل، ۲۲.۸ درصد رشد نشان مي‌دهد.

بر اساس اسن آمار ۵۵.۸ درصد از خسارت هاي بازار بيمه توسط بخش غيردولتي جبران شد و طي اين مدت شركت هاي بيمه ۲۲.۳ ميليون مورد خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت ‌كرده اند كه در مقايسه با ۱۱ ماهه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.
بر اساس اين گزارش، ۴۱.۷ درصد از خسارت‌هاي بازار بيمه در رشته بيمه شخص ثالث و مازاد و ۳۲.۴ درصد به بيمه درمان اختصاص يافته و بيمه هاي زندگي و بدنه اتومبيل نيز هريك حدود ۶.۶ و ۶.۲ درصد از خسارت هاي پرداختي بازار بيمه سهم دارند.
اين گزارش مي افزايد نسبت خسارت در اين مدت معادل ۶۰.۸ درصد بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۴ واحد افزايش نشان ‌داد. نسبت خسارت ۹ شركت بيمة متقابل كيش، ملت، نوين، ميهن، سينا، دانا، ايران، آسيا و كوثر (به ترتيب با: ۷۳۰.۳؛ ۹۵.۹؛ ۸۴.۱؛ ۷۹.۴؛ ۷۷.۶؛ ۷۴.۴؛ ۶۶؛ ۶۳.۴ و ۶۲ درصد) بالاتر از اين ميزان در بازار بيمه بوده است.
چهار رشته‌ بيمة اعتبار، درمان، شخص ثالث- مازاد و بدنه اتومبيل به ترتيب با ۲۵۴.۷؛ ۷۷.۳؛ ۶۸.۸ و ۶۶.۳۳ درصد، نسبت خسارتي بالاتر از بازار بيمه (با ۶۰.۸ %) داشتند. پس از اين رشته ها، نسبت خسارت ۳ رشته‌ بيمة مسئوليت، كشتي و حوادث راننده (با ۵۴.۴، ۵۴.۲ و ۵۱.۴ درصد) بالاتر از اين نسبت در ساير رشته هاي بيمه بوده اما پايين تر از نسبت خسارت بازار بيمه قرار دارند.
همين گزارش مي افزايد حجم حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه با ۱۲ درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۲۰۰.۳ هزار ميليارد ريال رسيد كه سهم بخش غيردولتي از اين مقدار حدود ۵۹.۲ درصد بوده و ۴۰.۸ درصد ديگر توسط بيمه ايران در نقش تنها شركت بيمه دولتي توليد شده است. 
مطابق با اين گزارش، شركت هاي‌ بيمة ايران، آسيا، البرز، دانا، پارسيان، معلم، كوثر، پاسارگاد و كارآفرين (هر يك داراي سهم بالاتر از ۳ درصد) در مجموع ۸۴.۱ درصد از حق بيمه توليدي بازار را به خود اختصاص داده اند.
شركت هاي بيمه در اين مدت همچنين ۴۳.۲ ميليون فقره بيمه نامه صادر كرده اند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰.۵ درصد رشد داشته است. ۳۶.۹ درصد حق‌بيمه‌هاي توليدي به رشته بيمه شخص‌ثالث و مازاد، ۲۵.۵ درصد بيمه درمان و سهم بيمه هاي زندگي و بدنه اتومبيل به ترتيب به ميزان ۱۱.۸ و ۵.۷ درصد از پورتفوي حق بيمه توليدي بازار رسيده است.

 
 
 آمار عملکرد شرکتهای بیمه در 11 ماهه منتهی به بهمن 1394      

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود