امروز: شنبه، 29 اردیبهشت 1403
10/1 1392

ایران و جهان – مصوبه کاهش میزان وثیقه افتتاح ال سی مجددا به بانک مرکزی برگشته است تا کارشناسان بانک مرکزی آن را بررسی دقیق تری کنند.

مجیدرضا حریری، رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران، در گفتگو با خبرنگار ایران و جهان، ضمن بیان این مطلب که متاسفانه بانک های کشور مصوبه کاهش میزان وثیقه افتتاح ال سی به 30 درصد را اجرا نمی کنند،گفت: تنها دو بانک خصوصی این مصوبه را اجرا می کنند.

وی گفت: البته این دو بانک نیز به میزان 100 درصد وثایق ملکی اخذ و مابقی را چک و سفته دریافت می کنند.
حریری با انتقاد از رفتار بانک ها در این زمینه گفت:متاسفانه بانک ها از موضع قدرت رفتار می کنند و اصلا اعتنایی به ابلاغیه بانک مرکزی ندارند.

حریری تصریح کرد:سیستم بانکی و به وی�?ه بانک های دولتی نه تنها این ابلاغیه را اجرا نمی کنند بلکه هیچ اعتقادی هم به آن ندارند.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عدم هماهنگی بین بانک ها و بانک مرکزی خاطر نشان کرد: این ابلاغیه مجددا به بانک مرکزی برگشته تا کارشناسان بانک مرکزی آن را بررسی دقیق تر کنند.

حریری در پایان تاکید کرد: تا زمانی که بانک ها تابع بانک مرکزی نباشند، این مصوبه عملی نخواهد شد.

وی گفت: باید برای اجرای این مصوبه تمام جوانب بررسی و دستگاه های اجراکننده با هم هماهنگ باشند.

یکی از وعده هایی که دولت تدبیر و امید بارها قول آن را به مردم به وی�?ه فعالان بخش خصوصی داده، بهبود فضای کسب و کار است.حساسیت دولت بر این موضوع و از طرف دیگر لزوم توجه به آن با توجه به شرایط خطیر کشور سبب شد تا دولت یازدهم در آغاز کار خود، مصوب 36 ماده ای را جهت بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع موجود را به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ کند.

یکی از موارد این 36 ماده، کاهش میزان وثیقه افتتاح ال سی از 130 درصد به 30 درصد است. ماده ای که امید تازه ای را در دل فعالان بخش خصوصی ایجاد کرد. فارغ از تاثیرات این ماده بر بخش تجارت کشور، شنیده ها حاکی از آن است که علی رغم ابلاغ بانک مرکزی، بانک های کشور علاقه ای به اجرای آن ندارند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود