امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/9 1392

ایران و جهان - سید حمید حسینی، رییس کمیسیون اصل 44 و فضای کسب و کار اتاق بازرگانی ایران، در خصوص حجم واگذاری ها در سال جاری گفت: دولت بعد از کش و قوس اصلاح بودجه 1392، حجم واگذاری ها را از 35 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان کاهش داد که به نوعی عقب نشینی دولت از خصوصی سازی است.
وی در گفتگو با خبرنگار ایران و جهان با بیان اینکه دولت یازدهم در سال جاری هیچ واگذاری انجام نداده است، گفت: اگر این 30 هزار میلیارد تومان واگذاری نیز محقق شود، 150 هزار میلیارد تومان حجم واگذاری ها تمام خواهد شد و دیگر چیزی به عنوان خصوصی سازی در سال آینده نخواهیم داشت.

حسینی اظهار داشت: متاسفانه یکی از انتقادهای جدی که به خصوصی سازی وارد است، عدم افزایش سهم بخش خصوصی واقعی است.
وی خاطر نشان کرد: در آسیب شناسی که در سال گذشته به همراه آقای آخوندی، صورت گرفت، مشخص شد از حجم کل واگذاری ها، فقط 5 درصد به بخش خصوصی واقعی واگذاری شده است.
حسینی گفت: مسئله اصلی در واگذاری ها این است که بایستی، حجم سهامی که تاکنون واگذارشده مجددا باید خصوصی سازی شود چرا که در حال حاضر 95 درصد در اختیار بخش عمومی است.
وی ادامه داد: اگر دولت واقعا به دنبال خصوصی سازی است باید چند اقدام اساسی را انجام دهد. اول اصلاح اصل 44 است.

حسینی گفت: دومین اقدام کاهش سهم بنگاه های عمومی از 40 درصد به 20 درصد است.
وی اقدام ضروری بعدی را سهام عدالت دانست و گفت: باید تکلیف سهام عدالت مشخص شود.

رییس کمیسیون اصل 44 و فضای کسب و کار اتاق بازرگانی ایران در خصوص واگذاری هلدینگ خلیج فارس نیز گفت: عمده دلیل عدم رغبت دولت به واگذاری هلدینگ خلیج فارس این است که دولت به دلیل ضعف نظارت، همچنان به دنبال تصدی گری بر آن است.
وی با بیان اینکه باید این هلدینگ واگذار شود، تاکید کرد: به نظر می رسد اگر کار تصدی گری را از مسئولان دولتی گرفته شود، نتوانند نظارت کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود