امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
05/31 1394

ایران و جهان - در گفت و گو با خیراله بیرانوند مدیرعامل جدیدبانک سرمایه مباحثی در  خصوص تسویه بدهی های بانک به بانک مرکزی و مطالبات از بدهکاران عمده مورد بررسی قرار گرفت.وی در مجموع اعلام کردکه بانک سرمایه امروز چالش های خود را شناخته و در حال مدیریت این چالش ها است و از سوی دیگر با تقویت پتانسیل ها قرار است خود را به سرعت به افق ترسیم شده نزدیک کند.


ایران و جهان - مجمع امسال به چه دلیل هنوز برگزار نشده است .
به حدنصاب نرسید .
ایران و جهان - دعوت نامه مجمع در حالی اعلام شد و فراخوان مجمع در حالی انجام شد که هنوز صورت های مالی حسابرسی شده بانک سرمایه به بورس ارسال نشده است .چگونه فراخوان مجمع دادید در حالی که صورت های مالی حسابرسی شده را اعلام نکردید؟
برای برگزاری مجمع وظیفه قانونی داشتیم که باید انجام می دادیم . بحث صورت های مالی حسابرسی شده نیز در حال طی کردن مراحل خود بود و چون به حد نصاب نرسید اعلام نشد .

ایران و جهان - مجمع مجددا چه زمانی برگزار می شود ؟
در شهریور ماه برگزار می شود .

ایران و جهان -
 در گذشته هیات انتظامی بانک ها برخی مدیران بانک سرمایه را انفصال از خدمت در نظام بانکی اعلام کرد . در این موردتوضیحاتی را ارائه بفرمایید .
در این خصوص اطلاعاتی ندارم و ورود نمی کنم.

ایران و جهان - بحث مربوط به تخلف در پرداخت تسهیلات و صدور ضمانت نامه که در بانک مطرح بود با ورود شما چه تغییراتی کرده و در بانک چه اقدامی برای سامان دهی این وضعیت کردید.
 هر بانک برای خود پرونده هایی دارد .مباحث مربوط به بدهکاران عمده که در گروه مطالبات جا می گیرد در دو فاز قابل پیگیری است . تولید کنندگانی که در حال تعامل با بانک برای پرداخت بدهی ها هستند و بدهکاران عمده که پرونده آنها از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است . 

ایران و جهان - مطالبات شما در حالی عنوان می شود که در برخی موارد وثایق معتبری از سوی بانک دریافت نشده است .چگونه قرار است که مطالبات را دریافت کنید .
وثایق بحث دیگری است .قاعدتا هر پرونده تسهیلاتی وثایق خاص خود را دارد. اما مطالبات بانک را تا ریال اخر دریافت می کنیم .

ایران و جهان - در بحث اثبات مشکلی ندارید.
خیردفاتر بانک اثبات شده و مشخص است و مشکلی در این زمینه نداریم .


ایران و جهان - با حضور شما در مجموعه بانک بدهی به بانک مرکزی نیز تسویه شد بفرمایید که چگونه این مهم صورت گرفت.
بدهی های بانک سرمایه به بانک مرکزی در نوسان بود و حدود 70درصد از طریق جذب منابع و سپرده مردمی بعضا با توافق نامه بامشتریان کلان پرداخت شد و حدود 30درصد هم از بانک مرکزی خط اعتباری 5 ماهه با سود مناسب دریافت کردیم و تا پایان آذر ماه مهلت پرداخت داریم.بانک سرمایه طی این مدت به سرعت از نظر تمام متغیرهای عملکردی در بخش های مختلف در حال رشد و توسعه است . اینکه گفته می شود بدهی بانک به بانک مرکزی صفر شده است در نتیجه اجرای عملیاتی برنامه های مدیریت شده در مدتی کوتاه است . با اوضاع فعلی بازار یعنی نقدینگی کم و رکود نسبی بازار ، بانک سرمایه کار سنگینی انجام داد تا بتواند بدهی های خود را به بانک مرکزی بپردازد . در این مدت بخش ارز بسیار فعال است و با انتقال وجوه و گشایش اعتبارات و ال سی های دیداری و فعالیت مستمر صرافی و همراهی های بخش ای تی این مهم توانسته به سرانجام برسد.
تک کارت امروز محصولی است که بانک سرمایه به بازار عرضه کرده است که با استقبال فراوانی از سوی جامعه فرهنگیان مواجه شده است . بحث باشگاه سرمایه ایرانیان است که تولیدکنندگان صنعتی و یافعالان خدماتی وارد این باشگاه شده اند و به گروه مشتریان بانک پیوسته اند بخش دیگری از اقدامات چند وقت اخیر است . در این باشگاه 15 میلیون عضو حضور دارد.

ایران و جهان - در مورد 15 میلیون نفر عضو توضیح دهید .
حدود یک میلیون و 800 هزار نفر فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی و خانواده ایشان و حدود 13 میلیون نفر از دانش آموزان مشتری بانک در این بانک هستند که اجرای آن قطعی است و قرارداد آن با آموزش و پرورش منعقد شده است و تا پایان مهر ماه ساز وکار آن فراهم و اجرایی خواهدشد.

ایران و جهان - طلب ارزی بانک سرمایه از بانک آینده که حدودا 468 میلیارد ریال بود به کجا رسید .
این طلب همچنان در دست پیگیری است و هنوز بانک آینده به ما بدهکار است.

ایران و جهان - چندی پیش بحث تحقیق و تفحص از بانک سرمایه مطرح بود . این بحث به کجا رسید .
تحقیق و تفحص مطرح بود اما با اطلاعات دقیقی که به اعضای تحقیق و تفحص ارسال شد نمایندگان قانع شدند و تحقیق و تفحص از دستور کار مجلس خارج شد .

ایران و جهان - تحریم کفالت بانک به کجا رسید .
80درصد سهام کفالت بانک متعلق به بانک سرمایه است و فعال است و با تحریم همه بانک ها در گروه تحریم ها قرار گرفته بود اما در حال حاضر فعال است .

ایران و جهان - قرار بود که پرداخت حقوق فرهنگیان به بانک سرمایه منتقل شود.
با صدور تک کارت برای فرهنگیان عملا حساب حقیقی همه فرهنگیان نزد بانک سرمایه متمرکز می شود.

ایران و جهان - در پایان اگر نقطه نظری دارید بیان بفرمایید .
بانک سرمایه با افزایش سرمایه از 400 میلیارد تومان به 1200 میلیارد تومان که سهام داران موافقت خود را اعلام کرده اند و در مرحله حسابرسی است توانمند تر خواهد شد و کمک خواهد کرد تا تعداد مشتریان بانک تا پایان سال به 20 میلیون مشتری حقیقی و حقوقی برسد. 
راه اندازی باشگاه بزرگ سرمایه ایرانیان و نصب و راه اندازی 500 کیوسک بانک داری الکترونیک و رشد و توسعه فعالیت های ارزی با فعال سازی کارگزاری ها در سایر کشورها و افزایش تعداد شعب ارزی به 143 شعبه بخش دیگری از برنامه هایی است که به بانک کمک خواهد کرد که موثرتر در نظام بانکی ظاهر شود. 
لازم به ذکر است با توجه به اینکه بخشی از پی اس پی فناوا کارت(20درصد) را خریداری کردیم بانک به درآمد کارمزدی پایداری نیز خواهد رسید.
از سوی دیگر توافق نامه های بزرگی که در چند وقت اخیر امضا شدبخش دیگری از اقدامات در این زمینه است .
با این تفاسیر بانک سرمایه در حال خیز بزرگ و پرشتاب است و با کلیه ظرفیت ها مورد مطالعه قرار گرفته و زیر ساخت های بانک فراهم آمده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود