امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
06/15 1394

ایران و جهان - رئیس سازمان حسابرسی اذعان دارد که بیمه ایران در سال مالی گذشته نیز به درستی ذخیره گیری نکرده است .
به گزارش ایران و جهان، اخیرا صورت های مالی یکی از سه شرکت بزرگ بیمه کشور توسط بیمه مرکزی مورد تائید قرار نگرفته است در حالی که مجمع این شرکت برگزار شد . این در حالی است که حسابرسی این شرکت توسط سازمان حسابرسی صورت گرفت. علی اکبر سهیلی پور رئیس سازمان حسابرسی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص اینکه صورت های مالی یکی از شرکت های بزرگ بیمه ای رد شده است و به تائید بیمه مرکزی نرسیده در حالی که سازمان حسابرسی مسئولیت حسابرسی این شرکت را بر عهده داشته است عنوان کرد که در خصوص ذخایر بحث این شرکت خاص مطرح نیست و با همه شرکت های بیمه در خصوص میزان ذخایر اختلاف نظر داریم .

بیمه ای که صورت های مالی اش رد شد 
متاسفانه به دلیل اینکه میزان ذخایر برآوردی است و آن بخشی که می توان سود را مدیریت کرد مربوط به ذخیره گیری است.

سهیلی پور با بیان اینکه در کل صنعت بیمه و حتی نظام بانکی اختلاف نظری با بسیاری از مدیران در این خصوص وجود دارد افزود: بحث ذخیره گیری شرکت های بیمه بر مبنای استاندارد 28 و آئین نامه 58 اختلاف نظر در این خصوص را بیشتر کرده است .

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه صورت های مالی که به تائید سازمان حسابرسی رسیده است از سوی بیمه مرکزی مردود می شود اذعان داشت که مسلما این مسئله در یادداشت های حسابرسی شرط شده است .
سهیلی پور با بیان اینکه اختلاف به بند شرط سازمان حسابرسی بازمی گردد اذعان داشت که در بند مربوطه قید شده که این ذخایر به میزان کافی گرفته نشده است و دلیل این مسئله نیز آن است که برآوردهای آن شرکت بیمه کنترل شده و به نظر سازمان حسابرسی این برآوردها واقعی نیست وبه این شرکت اعلام شد اما آنها از اخذ ذخایر اضافی امتناع کردند.

وضعیت بیمه ایران 
بحث ذخیره گیری بیمه ایران در سال 1392 منجر شد که شرکت با زیان انباشته 1600 میلیارد تومانی مواجه شود در همین خصوص ادامه این گفت و گوی کوتاه با رئیس سازمان حسابرسی حول این محور بود .
رئیس سازمان حسابرسی در خصوص وضعیت بیمه ایران با توجه به مجمع اخیر این شرکت اذعان دارد که در مورد بیمه ایران نیز فرآیند به همین ترتیب است و در صورت های مالی سال 1392 نیز اذعان شد که ذخایر شرکت به طور مناسب گرفته نشده است و در سال مورد اشاره کسری ذخایر به صورت یکجا اخد شد که منجر به زیان دهی شرکت شد .
البته وی در تکمیل سخنان خود در این بخش اضافه کرد که امسال هم با توجه به وضعیت عملکرداین شرکت ، سازمان حسابرسی این هشدار را به بیمه ایران اعلام کرده که ذخایر این شرکت کافی نیست و بند گزارش حسابرسی شده است .
سهیلی پور اذعان می کند زمانی که صورت های مالی شرکتی بر اساس استانداردهای حسابرسی بررسی می شود باید کاملا قانون رعایت شود و اینکه بخشی از ذخایر اخذ بشود و نشود تا شرکت سود آور به نظر برسد به سازمان حسابرسی مرتبط نیست .
در پایان وی در خصوص بیمه توسعه نیز اذعان داشت که دادستان از سازمان حسابرسی گزارش وضعیت بیمه توسعه را مطالبه کرد که این گزارش تهیه و ارسال شد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود