امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
08/16 1392

ایران و جهان- شاخص در آخرین روز کاری 1430 واحد مثبت را ثبت کرد و در انتظار  نشست های پایان هفته ماند تا قدم بعدی را در هفته آینده بردارد. به گزارش ایران و جهان- پیش بینی کارشناسان از نشست مذکور مثبت ارزیابی شده به نظر می‌رسد صنایع تحت تاثیر تحریم، در انتظار اخبار مثبت، توجه فعالان بازار را به خود معطوف ساخته اند.
امیر شفیعی عضو هیئت مدیره کارگزاری آتی ساز، معتقد است که پس از گزارش های شش ماهه، شرکت ها اثرات قیمت را دیدند و برخی سهام هم به خوبی این اثرات را تحلیل کردند. وی ادامه می دهد: برخی ابهامات مربوط به کلیت فضای اقتصادی وجود دارد که ریسک سیستماتیک را تحت تاثیر قرار می دهد مانند افزایش نرخ سود سپرده ها که وزیر اقتصاد در این خصوص توضیح داد. شفیعی افزود: در کنار این بحث های کلان، اخبار دیگری نیز نظیر نرخ خوراک پتروشیمی ها هم شرکت های این گروه را متاثر ساخت به طور کل باید گفت که این اخبار و شایعات هستند که قیمت ها را جابه جا می کنند. وی ابراز داشت: به طور کل بازار در این هفته تحت تاثیر اخبار و شایعات با نوسان زیاد حرکت کرد.
این کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی بازار هفته ٱینده به ایران و جهان گفت: به نظر میرسد که شاخص در هفته آتی همچنان برمدار صعود حرکت کند. وی افزود: بسیاری از اخبار و شایعات در نهایت به ضرر بازار تمام نشد نظیر خبری که در خصوص افزایش نرخ سود سپرده ها مطرح شده بود چراکه صحت این خبر موجب خروج نقدینگی از بازار سرمایه می شد اما شفاف سازی وزیر در این خصوص، توانست مانع خروج نقدینگی از بازار سرمایه شود.
وی تصریح کرد: از آغاز هفته آتی حذف معاملات "ددد" را نیز خواهیم داشت به نظر میرسد که در اوایل هفته صف های سنگین خرید را نخواهیم داشت و کاهش حجم معاملات دیده خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: پیش از این هم حذف معاملات" ددد" مورد بحث بود که با اعتراض بازیگران بازار انجام نشد.
شفیعی در معرفی صنایع جذاب هفته آتی به ایران جهان گفت: با در نظر گرفتن نشست های پایان هفته، صنایعی که تحریم ها تاثیر بیشتری بر آنها داشته، نظیر خودرویی ها، بانک ها و دارویی ها می توانند از صنایع جذاب هفته آینده محسوب شوند.
امیررضا حیدری تحلیلگر بازار سرمایه روند شاخص را در هفته آینده، متعادل و صعودی معرفی می کند و به ایران و جهان می گوید: به نظر می رسد که شاخص در هفته آینده رشد سنگینی را نداشته باشد اما روند صعودی و با ثباتی را پیش رو خواهد داشت. وی ادامه می دهد: باید در نظر داشت که نشست های مهم و تاثیرگذاری که بازار سرمایه به آن توجه دارد، در پایان هفته انجام می شود اما نگاه بازار به این نشست ها مثبت است. وی یادآور شد: بازار در روزهای آخر هفته، روند صعودی را ادامه داد و پتروشیمی ها، چندرشته‌ای ها و تجهیزاتی ها در صدر بازار در این هفته قرار داشتند.
این تحلیلگر بازار سرمایه به صنایع جذاب هفته آینده اشاره کرده و می گوید: صنایع پالایشگاهی، تجهیزاتی و پتروشیمی را می توان به عنوان صنایع جذاب هفته آینده معرفی کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود