امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/30 1392

ایران و جهان- بازار سرمایه این هفته را متاثر از نتیجه مذاکرات �?نو3 مردد و منتظر به انتها رساند، عامل مهمی  که نقش به سزایی در رفتار فعالان بازار سرمایه ایفا می کند. در آخرین روز کاری بورس، شاخص کل متاثر از رشد قیمت سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس، نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان، 282واحد افزایش یافت. گروه کاشی و سرامیک و دارویی ها در این هفته به روال مثبت و صعودی ادامه دادند و به گفته کارشناسان در هفته آینده هم در همین مدار حرکت خواهند کرد.
به گزارش ایران و جهان،علی اسکندری عضو هیات مدیره کارگزاری دی در گفتگو با خبرنگار ایران و جهان بازار این هفته را "بازاری منتظر" خواند و گفت: در این هفته فعالان بازار با توجه به مذاکرات پیش رو تصمیم‌گیری کردند. وی در پیش بینی بازار هفته آینده ابراز داشت: به نظر می رسد که موضوع تحریم ها به تدریج حل خواهد شد، با در نظر داشتن این مهم می توان گفت که شاخص در هفته آینده روند صعودی و روبه رشدی را طی خواهد کرد. این کارشناس بازار سرمایه افزود: پرواضح است که شرایط بازار به شرایط سیاسی بستگی دارد و جهت مثبت مذاکرات، نقش تعیین کننده ای در روند بازار سرمایه دارد.
وی در معرفی صنایع پیشرو در هفته آینده به ایران و جهان گفت: حذف تدریجی تحریم ها تاثیر به سزایی در کل بازار سرمایه دارد اما از این حیث می توان پتروشیمی ها و بانک ها را صنایع پیشرو عنوان کرد. اسکندری خاطر نشان کرد: خودرویی ها نیز تحت تاثیر رایزنی هایی که با کمپانی های بین المللی خودرو صورت گرفته، روند صعودی را ادامه خواهند داد.
بهروز شهدایی دیگر کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازار هفته آینده به ایران و جهان می گوید: پیش بینی بازار هفته آینده به نتایج مذاکرات بستگی دارد اگر توافقی میان مذاکره کنندگان به طور خاص بحث " سوئیفت " حاصل شود تمام بازار سرمایه منتفع خواهند شد. وی افزود: شاخص کل در روز پایانی بورس با افزایش حدود300 واحدی شاخص پرونده معاملات را بست و به نظر می رسد که بازیگران بازار در انتظار نتایج مذاکرات، در خصوص معاملات هفته آینده تصمیم‌گیری کنند.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید به تاثیر بحث " سوئیفت " به بازار سرمایه در خصوص صنایع پیشرو هفته آینده می گوید: اگر توافقی میان مذاکره کنندگان صورت گیرد می توان پتروشیمی ها، بانک ها، خودرویی ها و معدنی ها را در فهرست صنایع برتر بازار در هفته آینده معرفی کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود