امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
09/19 1392

ایران و جهان- شرکت ارتباطات سیار در شش ماهه نخست سال مالی 92 توانست مبلغ 104211ریال سود برای هر سهم شناسایی کند. این شرکت پیش از این مبلغ 9696ریال سود هر سهم را پیش بینی کرده بود. در این خصوص با سید رضا داورپناه مدیر امور سهام شرکت ارتباطات سیار گفتگو کردیم.
به گزارش ایران و جهان، مدیر امور سهام ارتباطات سیار می گوید: نگاهی گذرا به گزارش های مالی همراه اول، نشان می دهد که قیمت سهام این شرکت روند صعودی و روبه رشدی را ادامه داده است. وی اشاره می کند: این شرکت در اولین پیش بینی سود هر سهم در سال 89 مبلغ 4079ریال را اعلام کرده بود و در سال مالی جاری توانسته این رقم را معادل 10421ریال اعلام کند. 
وی در خصوص تاثیر تحریم ها بر همراه اول ابراز داشت: در سال مالی 92 شرایط تحریم اقتصادی بر افزایش بهای تمام شده خدمات اثر زیادی داشته اما با مثبت شدن شرایط اقتصادی و سیاسی به وجود آمده هم در سطح داخلی و خارجی انتظار می رود که در سال های آتی بهای تمام شده خدمات به نسبت سرانه مکالمات، کاهش یابد. 
داورپناه در پاسخ به ایران و جهان در خصوص تاثیر بهبود شرایط اقتصادی بر درآمد همراه اول تصریح کرد: با بهبود شرایط اقتصاد خانوار، متوسط هزینه مکالمات و ارتباطات در بودجه خانوار افزایش خواهد یافت و این نشانگر افزایش متوسط درآمد هر مشترک(ARPU) در سال های آتی است. وی ادامه داد: شرکت با برنامه های توسعه ای درصدد بهبود شاخص های عملکردی نظیر کیفیت شبکه و رشد کمی تعداد مشترکین شبکه است که می تواند چشم انداز روشنی را برای سهامداران ترسیم کند.
گفتنی است که این شرکت در گزارش های شش ماهه دلیل افزایش پیش بینی درآمد هر سهم را نسبت به اطلاعیه قبلی، افزایش درآمد در بخش مشترکین دائمی، اعتباری، اتصال متقابل با ایرانسل، فروش سیم کارت دائمی و درآمد پیام انبوه با توجه به عملکرد شش ماهه 92 اعلام کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود