امروز: چهارشنبه، 29 فروردین 1403
07/1 1393

ایران و جهان- استرات�?یست سرمایه گذاری همراه اول، با کاهش 848میلیارد و 272میلیون ریالی ارزش بازار، پرونده سرمایه گذاری در سه ماهه دوم امسال را بست.

توسعه نور دنا که به باور کارشناسان، سرمایه گذاری های همراه اول را عهده دار است، در سه ماهه دوم امسال در 42شرکت بورسی و غیربورسی، سرمایه گذاری کرد. حاصل این سرمایه گذاری ها برای این شرکت ارزش بازاری به میزان 6هزار و 627میلیارد و 305میلیون ریال بود که در نهایت تائید حسابرس نیز قرار گرفت.

همراه اول به عنوان رییس هیات مدیره نوردنا، سود هر سهم 93 را مبلغ 6516ریال پیش بینی کرده بود و تا پایان خرداد امسال، مبلغ 1562ریال آن را محقق ساخت. اما نوردنا در شش ماهه نخست سال مالی، مبلغ 456ریال سود برای هر سهم ساخت و آن را نسبت به مدت مشابه قبل 50درصد افزایش داد.

اما ارزش بازار سرمایه گذاری نوردنا درسه ماه ابتدای سال مبلغ 7هزار و 33میلیارد و 956میلیون ریال بود و در سه ماهه دوم مبلغ 6هزار و 627میلیارد و 305میلیون ریال بود. به نظر می رسد که این شرکت ارزش بازار را نسبت به دوره سه ماهه قبل نیز کاهش اندکی داده است.

نگاهی به سبد سهام سرمایه گذاری توسعه نوردنا، در سه ماهه دوم نشان می دهد که اگرچه این شرکت در این دوره، بخشی از سهام شرکت های پالایش نفت تبریز، ارتباطات سیار، بانک ملت، فولاد مبارکه، مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، بانک پارسیان، بانک تجارت، بانک پاسارگاد و... را خریده اما بخشی از سهام شرکت های سنگ آهن گل گهر، ارتباطات سیار، فولاد مبارکه، پتروشیمی پردیس، بانک پارسیان، فولاد خوزستان، نفت بهران، پتروشیمی خارک، کارت اعتباری کیش و... را از سبد خارج کرده است.

لازم به اشاره است، شرکت 2هزارو 500 میلیارد ریالی سرمايه گذاري توسعه نور دنا، يک گروه سرمايه گذاري است که پس از تاسیس در 89 خرید سهام شرکت های تولیدی، بازرگانی، خدماتی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و خارج از آن را به عهده گرفت.

این شرکت همچنین سرمایه گذاری و مشارکت در خرید سهام موسسات، طرح ها و پرو�?ه ها و انجام فعالیت‌های بازرگانی و تجاری داخلی و خارجی، واردات و صادرات انواع کالاهای مجاز بازرگانی و توزیع آنها و کلیه امور بازرگانی مجاز اعم از داخلی و خارجی، استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی و... را انجام می دهد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود