امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/10 1393

ایران و جهان- سرمایه گذاری غدیر با کاهش ریالی ارزش بازار در خرداد ماه، صورت وضعیت پرتفوی این ماه را منتشر کرد.

به گزارش ایران و جهان، سرمایه گذاری غدیر در حالی صورت وضعیت پرتفوی یک ماهه خرداد را اعلام کرد که با توجه به ارزندگی سهام واگذار شده همچنین شرایط رکود بازار سرمایه و کاهش های مداوم شاخص، فروش سهام توجیهی ندارد.
به باور کارشناسان به نظر می رسد که سرمایه‌گذاری غدیر با استرات�?ی خاصی بخشی از سهام، ارتباطات سیار، گسترش نفت و گاز پارسیان، مدیریت سرمایه گذاری امید، نفت سپاهان و بانک اقتصاد نوین را از سبد خارج کرده است.

فعالان بازار معتقدند که سرمایه گذاری غدیر نیز مانند دیگر حقوقی ها در شرایط کنونی با مشکل نقدینگی مواجه بوده و به نظر می رسد که برای معاملات بلوکی اقدام به نقد کردن برخی سهام ارزنده خود کرده است.

ارزش بازار ابتدای دوره شرکت سرمایه گذاری غدیر در خرداد ماه سال جاری مبلغ 107هزار و 839میلیارد و 310میلیون ریال بود که با کاهش 21هزار و 407میلیارد و 561میلیون ریالی به رقم 86هزار و 431میلیارد و 749میلیون ریال در انتهای دوره رسید.

این شرکت در 122شرکت بورسی و غیر بورسی در خرداد ماه سرمایه گذاری کرد و در نهایت بخشی از سهام بانک اقتصاد نوین، ارتباطات سیار، گسترش نفت و گاز پارسیان، مدیریت سرمایه‌گذاری امید و نفت سپاهان را از سبد خارج کرد.
سرمایه گذاری غدیر سود هر سهم سال مالی پایان آذرماه 93 را مبلغ 1300ریال پیش بینی کرده بود که در اواخر سال گذشته پیش بینی کرد که مبلغ 1220ریال سود برای هر سهم در این سال شناسایی خواهد کرد.

قرار است که هیت مدیره این شرکت مبلغ 500 ریال به ازای هر سهم را برای تقسیم میان سهامداران به مجمع عادی سالانه 93 پیشنهاد کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود