امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
05/21 1393

ایران و جهان- سرمایه گذاری توسعه نوردنا را شاید بدون نسبتی که با شرکت همراه اول دارد، به راحتی نتوان  شناخت. اما قرار گرفتن این نام در فهرست زیرمجموعه های شرکت ارتباطات سیار، از یک سو و سرمایه گذاری این شرکت در 40شرکت بورسی و یک شرکت غیربورسی در سه ماهه اول سال از سوی دیگر، توجه بازیگران بازار سرمایه را جلب می‌کند.

به گزارش ایران و جهان ، سرمایه شرکت نوردنا مبلغ 2 هزار و 500میلیارد ریال بوده و تا پایان خرداد ماه امسال در 41 شرکت بورسی و غیربورسی سرمایه گذاری کرده است. لازم به اشاره است که شرکت همراه اول از طریق سرمایه گذاری توسعه نوردنا سرمایه گذاری های خود را انجام می دهد و به باور کارشناسان بررسی سبد سهام نوردنا، استرات�?ی سرمایه گذاری بورسی همراه اول را مشخص می کند.

شرکت همراه اول سود هر سهم را برای سال مالی 93 مبلغ 6516ریال پیش بینی کرده و تا پایان خرداد مبلغ 1562ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده است. اما ارزش بازار سرمایه گذاری نوردنا درسه ماه ابتدای سال مبلغ 7هزار و 33میلیارد و 956میلیون ریال بود که با کاهش 416میلیارد ریالی، این شرکت در پایان دوره ارزش بازار را به مبلغ 6هزار و 302میلیارد و 145میلیون ریال رسانده است.

نوردنا در سه ماهه ابتدای سال، بخشی از سهام ارتباطات سیار، مخابرات ایران، پتروشیمی جم، بانک پاسارگاد، افرانت، سرمایه گذاری سپه، نفت سپاهان، تولید برق عسلویه مپنا، پتروشیمی خارک و برخی سهام دیگر را به سبد سهام خود اضافه کرده است. این درحالی است که این شرکت در مدت مذکور بخشی از سهام شرکت بانک ملت، ارتباطات سیار، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پردیس، فولاد خوزستان، نفت بهران، ایران ترانسفو، بانک پاسارگاد و برخی دیگر از شرکت ها را از سبد خود خارج کرده است.

شرکت سرمايه گذاري توسعه نور دنا، يک گروه سرمايه گذاري است که پس از تاسیس در 89 خرید سهام شرکت های تولیدی، بازرگانی، خدماتی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و خارج از آن را به عهده گرفت.

این شرکت همچنین سرمایه گذاری و مشارکت در خرید سهام موسسات، طرح ها و پرو�?ه ها و انجام فعالیت‌های بازرگانی و تجاری داخلی و خارجی، واردات و صادرات انواع کالاهای مجاز بازرگانی و توزیع آنها و کلیه امور بازرگانی مجاز اعم از داخلی و خارجی، استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی و... را انجام می دهد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود