امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
10/19 1392

ایران و جهان- شاخص در پایان معاملات این هفته از فتح قله 90هزار واحدی بازماند و به نظر می رسد که به این عقب نشینی در هفته آتی نیز ادامه دهد. در معاملات این هفته بازار سرمایه ساختمانی ها و خودرویی ها بیش از سایرین از اقبال و توجه بازار بهره بردند.
به گزارش ایران و جهان؛ مرتضی رضازاده کارشناس ارشد بازار سرمایه شرکت های گروه دارویی و سیمانی را در معاملات این هفته در حال اصلاح قیمتی عنوان کرد و گفت: شرکت های این گروه ها به شدت با اصلاح قیمتی مواجه شدند گرچه شرکت های گروه بانکی نیز تا حدی اصلاح قیتمی را پشت سرگذاشتند.
وی ادامه داد: پتروشیمی ها در این هفته همچنان منتظر تعیین نرخ خوراک بودند اما توانستند در این هفته بخشی از اصلاح قیمتی هفته های قبل را جبران کنند. به طور کلی می توان گفت که گروه پتروشیمی ها بی‌روند هستند.
این کارشناس در پیش بینی هفته آینده بازار سهام به ایران و جهان می گوید: بازار را به راحتی نمی توان پیش بینی کرد. مولفه های تاثبرگذار بر بازار زیاد شده اند از سوی دیگر روزانه اخبار مختلف از افراد تاثیرگذار بر بازار سرمایه، از حبابی شدن بازار حکایت دارد که این مهم سهامداران را دچار تردید ساخته است. وی افزود: محتمل ترین سناریویی که می توان برای بازار هفته آینده درنظر داشت، بازگشت شاخص به مدار 86هزار واحدی در روزهای اول هفته است.
رضازاده یادآور می شود: افزایش عرضه های سنگین سازمان خصوصی سازی و سهامداران حقوقی وقوع این سناریو را تقویت می کند. اما در روزهای پایانی هفته آینده می توان بازگشت شاخص به روند مثبت را پیش‌بینی کرد.
وی خاطرنشان می کند: در هفته آتی بازار در انتظار خبرهای خوب از گزارش های 9ماهه برخی دارویی ها، سیمانی ها و حتی فلزات اساسی را دارد. چنانچه بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه رشد قیمت سهام شرکت های بزرگ و شاخص ساز و به طور کلی گروه هایی که در روزهای اخیر از رشد بازار جامانده اند، را دارد.
وی در معرفی صنایع پیشرو بازار در هفته آتی به ایران و جهان می گوید: شرکت های گروه روغنی و شرکت‌های سرمایه گذاری آتی دماوند و صنایع شیمیایی ایران را می توان در زمره سهام پیشرو و جذاب در هفته آینده بازار قرار داد.
امیر حیدری کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازار این هفته به ایران و جهان می گوید: در این هفته بازار متعادل بود و تغییر صنعت مشاهده شد. سهام شرکت های خودرویی، گروه غذایی و برخی سهام کوچک، با اقبال بازار مواجه بودند. وی در ادامه به نبودن صنعت واحد در بازار این هفته اشاره کرد و گفت: تغییر صنعت از وی�?گی‌های بازار این هفته بود به طور کلی می توان گفت که بازار در این هفته صنعت واحدی نداشت.
حیدری در پیش بینی بازار هفته آینده به ایران و جهان می گوید: در هفته آتی می توان انتظار بازار متعادل با ادامه روند این هفته را داشت، با این امید که تکلیف بودجه 93 زودتر مشخص همچنین ابهام نرخ خوراک پتروشیمی ها شفاف شود.
وی یادآور شد: در هفته آتی نمایشگاه بورس انر�?ی برگزار می شود که در آن بزرگان نفتی حضور دارند، به نظرمی رسد که در حاشیه این نمایشگاه خبرهایی خوب و تاثیرگذاری بر بازار مطرح شود.
این کارشناس بازار سرمایه در معرفی سهام جذاب هفته آینده خاطرنشان کرد: صنایع حاضر در بازار دوم را می‌توان به عنوان صنایع جذاب هفته آتی معرفی کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود