امروز: چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
10/22 1392

ایران و جهان- سرمایه گذاری دارویی تامین به بازار سرمایه معرفی شد. با برگزاری  جلسه معارفه در میان جمع کثیری از سهامداران، مدیران و فعالان بازار سرمایه، این شرکت ورود به بورس را اعلام کرد.
به گزارش ایران و جهان، در جلسه معارفه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین زمان عرضه اولیه این سهم تا پایان دی ماه اعلام شد. 
این شرکت با دارابودن 74درصد هلدینگ داروپخش، 90درصد تولید مواد اولیه داروپخش، 65درصد پارس دارو و بیش از 30 درصد داروسازی اکسیر پرتفوی بورسی خود را معرفی کرد.همچنین پیش‌بینی سود هر سهم تیپیکو به صورت حسابرسی نشده برای سال مالی منتهی به سی‌ویکم‌اردیبشهت‌ماه ۹۳، مبلغ ۷۴۳ ریال اعلام شده است.
بهروز خالق مدير امور مجامع و مالكيت سهام شستا(تامین اجتماعی) در خصوص تاریخ عرضه قطعی سهام سرمایه گذاری دارویی تامین گفت: تاریخ قطعی اطلاع رسانی خواهد شد با توجه به مذاکرات صورت گرفته با بورس، این عرضه تا پایان دی ماه انجام خواهد شد. 
فرهاد زرگری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در جلسه معارفه این شرکت گفت: جمع GDP کل کشورهای جهان در سال 2011، رقم 70 تریلیون دلار بود که حدود 9 تریلیون دلار در بخش سلامت هزینه شده است. حدود یک تریلیون دلار از این رقم نیز حجم بازار دارویی جهان بوده است. وی افزود: به نظر می‌آید در سال 2016 این یک تریلیون دلار به حدود یک تریلیون و 200 میلیارد دلار بالغ شود. این رشد سیگنال مثبتی برای اهالی بازار سرمایه محسوب می شود.
زرگری در خصوص فروش در سال 90 گفت: جمع کل فروش این شرکت در سال 90، دو هزار و 800 میلیارد تومان و سال 91، سه هزار و 200 میلیارد تومان بوده و برای سال جاری 42 درصد به این ارقام به جهت افزایش قیمت‌ها افزوده خواهد شد.
گفتنی است شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین از زیرمجموعه های تامین اجتماعی است و قرار است به عنوان 479امین شرکت بورسی وارد بازار سرمایه شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود