امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
12/24 1392

ایران و جهان- تلاش پاکشو برای عرضه اولیه در روزهای پایانی سال 92 با مخالفت  سازمان بورس، بی نتیجه ماند. این درحالی است که هلدینگ خلیج فارس نیز در روزهای پایانی سال گذشته به تالار شیشه ای وارد شده بود.
شنیده می شود شرکت پاکشو که به تازگی در بازار دوم بورس درج نام شده، با مخالفت مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان، از عرضه اولیه در سال جاری بازماند. گفته می شود قرار بود که امروز معارفه این شرکت برگزار شود که احتمال عدم برگزاری آن و موکول شدن به سال آتی قوت گرفته است.
سهامدار عمده این شرکت 70میلیارد تومانی، گروه صنعتی گلرنگ است. پاکشو در 11اسفند ماه سال جاری درج نام شده و گفته می شود که این شرکت تلاش بسیاری برای عرضه اولیه در سال جاری انجام داده است که به نتیجه ای نرسیده است.
شنیده ها حاکی از آن است که سازمان بورس، مخالف این عرضه در روزهای پایانی سال است و محمود خواجه نصیری مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس، وضعیت بازار را عمده دلیل مخالفت سازمان با این عرضه اولیه اعلام کرده است.
این درحالی است که هلدینگ خلیج فارس نیز در 28اسفند سال گذشته بورسی شد. گرچه عرضه اولیه این سهم در این روز ناموفق بود و معاملات هلدینگ خلیج فارس در 27فروردین سال جاری در بورس کلید خورد. اما مخالفت سازمان با عرضه اولیه در روزهای پایانی سال، در شرایطی که پیش از این تجربه شده است، مورد توجه است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود