امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
10/30 1392

ایران و جهان- سریال ناکامی های شاخص هنوز ادامه دارد. خبر برداشتن تحریم ها  هم به داد شاخص نرسید از سوی دیگر بازار که از روزهای قبل روند کاهشی را پیش گرفته بود، دراستقبال از عرضه اولیه تیپیکو تا مرزهای 83هزار بازگشت، شایعات تغییر مدیریت سازمان بورس نیز مزید بر علت شد و صف های فروش را طولانی‌تر کرد. برخی فعالان بازار براین باورند که شاخص مدیریت شده و در اصطلاح بازار بادستور حرکت می کند. 
7شاخص بورسی در معاملات امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند و رفتار بازار نشان داد که جو روانی بازار تاثیرگذارترین متغیر بر شاخص است. قیمت سهام بسیاری از شرکت بی اعتنا به نمودارها، محدوده های حمایتی را شکسته و به سقوط ادامه دادند.
 برخی کارشناسان دلیل بنیادی و منطقی برای کاهش شاخص عنوان نمی کنند و تاثیر شایعات را عمده ترین علت می دانند. نادر گلشن کارشناس تکنیکالیست هم کاهش شاخص را تا مدار 83هزار و 400 محتمل دانسته و معتقد است که شاخص در این سطح به اولین حمایت جدی برخورد می کند. وی می‌گوید: با رسیدن شاخص به این سطح، می توان رشد شاخص را تا مرز 85هزار شاهد بود و در ریزش دوباره شاخص به سطوح پایین تر نزول خواهد کرد. این کارشناس تکنیکالیست دومین سطح حمایتی را 82هزار و 880واحد مطرح کرده و می گوید: این سطح حمایت بسیار قوی برای شاخص محسوب می شود و می توان چنین گفت که در این سطح کاهش شاخص روبه اتمام خواهد بود. گلشن خاطر نشان می کند: بررسی نمودار شاخص کل نشان می دهد که شاخص در مدار 82هزار و 880واحدی از استراحت بازمی گردد و می توان به رشد شاخص از هفته آینده امیدوار بود.
تیپیکو عرضه شد
عرضه اولیه هر سهم هلدینگ دارویی تأمین تیپیکو با قیمت هر سهم600 تومان به بازار انجام شد. امروز 290میلیون سهم معادل 10درصد سهام سرمایه گذاری داروئی تامین از زیرمجموعه های سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بازار دوم عرضه و با قیمت 600تومان کشف قیمت شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود