امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/21 1392

ایران و جهان - شاخص کاهش دیگری را ثبت کرد تا نشان دهد که روند این روزهای  بازار سرمایه کاهشی است. اخبار خوب و مثبتی از مذاکرات که یکی از موثرترین پارامترها بر شاخص است، در تالار شیشه ای شنیده می شود اما به نظر می رسد که شاخص علاقه ای به رشد و ثبت رکوردهای جدید ندارد.

در این خصوص با نادر گلشن کارشناس تکنیکالیست بازار سرمایه گفتگو کردیم. وی می گوید: بررسی نمودار شاخص کل نشان می دهد که هدف شاخص تا پایان سال فتح قله‌ی 105هزار واحدی است. آنچه مشخص است این هدف در میان مدت می توان صعود به پله‌ی 100هزار واحدی باشد و حصول این هدف تا اواسط بهمن قابل دسترسی است.

گلشن ادامه می دهد: نمودار شاخص کل در معاملات امروز نشان داد که این روند تا پایان روز معاملاتی دوشنبه ادامه خواهد داشت. وی محدوده حمایتی شاخص را مدار 87هزار واحدی عنوان کرد و افزود: بازگشت شاخص به مدار 87هزار واحدی محتمل است، که در این محدوده حمایت خواهد شد. 

وی در خصوص شاخص خودرویی ها به لحاظ تکنیکال به ایران و جهان می گوید: شاخص خودرویی ها در حال حاضر در کانال 14670واحد است. این شاخص در اولین مرحله استراحتی پیش بینی می شود که به کانال 14هزار واحد بازگردد و با ادامه روند کاهشی به مدار 13هزار واحد نیز برسد.

این کارشناس تکنیکالیست بازار سرمایه سطح مقاومتی این شاخص را محدوده 16هزار واحدی عنوان می کند و می افزاید که پس از آن می توان به روند صعودی، امید داشت.
گلشن پیش بینی می کند: شاخص خودرویی ها تا پایان معاملات روز دوشنبه، به روند نزولی ادامه می دهد، که پس از روزهای متوالی روند منفی بازار سرمایه، روز سه شنبه بازار با رشد همراه خواهد بود و این شاخص نیز به تبع آن، به سوی هدف مقاومتی در محدوده 16هزار حرکت خواهد کرد.

این کارشناس به شاخص بانکی ها اشاره کرده و می گوید: نمودار شاخص بانکی ها نشان می دهد که این شاخص در حال حاضر در کانال 811واحدی حرکت می کند. که شاخص مذکور با برخورد با سطح مقاومتی 815واحد روند ریزشی را پیش گرفته است که به نظر می رسد که این روند را تا کانال 775واحدی ادامه خواهد داد.

وی ابراز داشت: تا پایان سال می توان فتح قله 1000واحدی را برای این شاخص محتمل دانست، که در طی این مسیر با مقاومت های 815واحدی و 950واحدی روبه رو خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این شاخص تا اواسط هفته آینده، استراحت خواهد کرد و پس از آن می توان روند صعودی را برای این شاخص پیش بینی کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود