امروز: چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
11/19 1392

ایران و جهان- مثبت بودن اونس جهانی و کاهشی نبودن نرخ دلار، تحلیلگران بازار سکه را در انتظار شکل گیری روند صعودی سکه قرار داده است.
محمد حسن تسلیمی کارشناس بازار آتی سکه در گفتگو با ایران و جهان، ضمن تاکید بر ثابت بودن نرخ سکه در روزهای اخیر، به مثبت بودن اونس جهانی اشاره کرده و می گوید: نوسان قیمت سکه در بیست روز گذشته حدود 15هزار تومان بوده اما با درنظر گرفتن افزایش قیمت اونس جهانی و اینکه دلار هم روند کاهشی نداشته است، انتظار برای رشد قیمت سکه افزایش یافته و به نظر می رسد که روند صعودی قیمت سکه در حال شکل گیری است.

وی ادامه می دهد: بازار در انتظار مذاکرات بعدی 1+5 است این مذاکرات که قرار است که 29بهمن انجام شود از پارامترهای مهم و تاثیرگذار بازار سکه محسوب می شود و بسته به نتایج آن جهت حرکت قیمتی سکه نیز مشخص می شود. این کارشناس افزود: خبرهای خوب و نتایج مثبت این مذاکرات، انتظار روند صعودی قیمت سکه و دلار را کاهش می دهد و اگر نتایج مذاکرات مذکور رضایت بخش نباشد، انتظار برای افزایش قیمتی سکه و دلار قوت می گیرد.
تسلیمی به فاکتور تاثیرگذار دیگری اشاره کرده و می گوید: بررسی های نرخ دلار در بودجه 93 و درآمدهای دولت از محل فروش ارز و احتمال کسری بودجه می تواند چشم انداز قیمت ارز را مشخص کند که به تبع آن جهت حرکتی قیمت سکه نیز مشخص خواهد شد.

این کارشناس بازار را در انتظار نتیجه مذاکرات 29بهمن و تصویب بودجه 93 می داند و خاطرنشان می کند: به نظر می رسد که سکه تا پایان سال در همین دامنه 870 تا 900هزار تومان حرکت خواهد کرد.
این درحالی است که بورس اوراق بهادار روزهای خوبی را پشت سرنمی گذارد. شاخص کل روزانه با ثبت کاهش های پی درپی معاملات را خاتمه می دهد. با مشخص شدن نرخ خوراک پتروشیمی ها، امروز نمادهای معاملاتی شرکت های پتروشیمی برای بررسي اثر افزايش نرخ خوراك طبق قانون بودجه سال 1393 و شفاف سازي و اطلاع رساني به بازار از گردونه معاملات جدا شدند. با متوقف شدن نماد معاملاتی بزرگان بورس، کارشناسان براین باورند که در معاملات فردا، بتوان بازار مثبت تری نسبت به امروز را شاهد بود به طوری که شاخص کاهش کمتری را ثبت و واحدهای مثبتی را هم ثبت کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود