امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
10/3 1392

ایران و جهان- شاخص کل بورس امروز از مرز 88هزار واحد هم گذشت، از بازارهای موازی خبر می رسد که سکه نقدی افت قیمتی را پشت سر گذاشته و در کف قیمت قرار دارد، به گفته کارشناسان خرید سکه نقدی، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت است. این درحالی است که بازار مسکن همچنان راکد است و با افت های اخیر سکه نقدی، این گزینه بازدهی مناسبی را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.
محمد حسن تسلیمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران و جهان، سرمایه گذاری بازار سکه نقدی را در شرایط کنونی بهترین گزینه سرمایه گذاری عنوان می کند و می گوید: به نظر می رسد تا پایان سال جاری، تحت تاثیر حاشیه‌های مذاکرات، افزایش قیمت سکه را شاهد باشیم. وی ادامه می دهد: از سوی دیگر در بودجه 93 قیمت پیشنهادی دلار 2600تا 2650 درنظر گرفته شده است که با توجه به اینکه ممکن است قیمت نفت کمتر از 100دلار باشد، ارائه اصلاحیه ای از جانب مجلس، برای تغییرات افزایشی در قیمت دلار پیشنهادی، دور از ذهن نیست.
این کارشناس ابراز داشت: از سال 93 مالیات بر ارزش افزوده، افزایش یک درصدی خواهد داشت. و این مهم نیز می تواند افزایش قیمتی سکه نقدی را درپی داشته باشد . وی یادآور شد: در حال حاضر مالیات برارزش افزوده 6درصد است که قرار است ا فزایش یک درصدی داشته باشد.
تسلیمی خاطر نشان کرد: با قرار گرفتن در آستانه تعطیلات کریسمس، اونس جهانی نیز تا پایان سال میلادی نوسان چشم گیری نخواهد داشت. با این وصف در میان گزینه های سرمایه گذاری و در نظر گرفتن قیمت سکه نقدی در حال حاضر، خرید سکه نقدی گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود