امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
12/6 1392

ایران و جهان- با مشخص شدن نرخ 13سنتی برای خوراک پتروشیمی ها، نماد معاملاتی  شرکت های این گروه به تدریج به گردونه معاملات تالار حافظ بازمی گردند. شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در اطلاعیه‌ای به بورس تاثیر نرخ جدید را بر صورت های مالی شرکت اعلام کرده و از کاهش 9درصدی سود هر سهم برای سال مالی 93خبر داده است.

به گزارش ایران و جهان، نفت و گاز پارسیان سود هر سهم را برای سال مالی پایان آذرماه 93 مبلغ 1534ریال پیش بینی کرده بود اما نرخ خوراک 13سنتی کاهش سود هر سهم را از مبلغ 1534 به مبلغ 1400ریال به همراه داشته است. 

نفت و گاز پارسیان دلیل این کاهش را، کاهش سود خالص شرکت پتروشیمی پردیس اعلام کرده همچنین متذکر می شود که کاهش سود خالص سایر شرکت های سرمایه پذیر بر سود خالص این شرکت برای سال مالی 93 تاثیر ندارد. این درحالی است که در پرتفوی نفت و گاز پارسیان شرکت های پتروشیمی شیراز، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی خراسان و پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس برخی شرکت های دیگر نیز حضور دارند. 
ناصر فتوره‌چیان کارشناس بازار سرمایه در این خصوص به ایران و جهان می گوید: سال مالی نفت و گاز پارسیان پایان آذر ماه است اما شرکت های پتروشیمی گازی موجود در پرتفوی "پارسان"از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون، به دلیل تفاوت دوره مالی منتهی به اسفند، تاثیری بر کاهش احتمالی سود پارسان برای دوره مالی منتهی به آذر 93 نداشته و تاثیرات کاهشی سود سال آتی این شرکت ها می تواند در دوره مالی سال مالی 94 پارسان نشان داده شود.

از سوی دیگر هنوز اطلاعیه های تمام این شرکت ها در بورس منتشر نشده، اما گزارش مالی شرکت هایی که به بورس اطلاعیه ارسال کرده اند، حاکی از آن است که آن ها تاثیر نرخ جدید را برای سال مالی جاری درنظر نگرفته و تاثیرات آن را برای سال مالی 93 لحاظ کرده اند . شنیده ها حاکی از آن است که نفت و گاز پارسیان، پیش از توقف نماد، سهامداران را به نگهداری سهم برای مجمع توصیه کرده است. 
گفتنی است که نماد معاملاتی نفت و گاز پارسیان در پایان معاملات امروز برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده متوقف شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود