امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
12/11 1392

ایران و جهان- پتروشیمی آبادان با کاهش دادن سود هر سهم سال مالی 93 در تالار شیشه ای بازگشت. صورت های مالی این شرکت از افزایش 211درصدی بهای تمام شده حکایت دارد.
پتروشیمی آبادان سود هر سهم را برای سال مالی 93 مبلغ 2502ریال پیش بینی کرده که این رقم نسبت به سال مالی جاری 11درصد کاهش دارد. این شرکت EPSرا در سال مالی 92مبلغ 2800ریال در نظر گرفته بود. 
یادآور می شود نماد معاملاتی پتروشیمی آبادان که بهمن ماه برای بررسی اثر افزایش نرخ خوراک طبق قانون بودجه 93و شفاف سازی متوقف شده بود، پس از بررسی اثر نرخ مذکور بازگشایی شد.
علیرضا صدیقی زاده مدیر عامل پتروشیمی آبادان در نامه ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی، اعلام داشته که خوراک گاز این شرکت با مشتقات مختلف است و نرخ آن براساس قرارداد فی مابین با پالایشگاه آبادان محاسبه می شود. وی به تاثیر نرخ 13سنتی خوراک اشاره کرده و ادامه می دهد: تغییر قیمت خوراک گاز طبیعی به نرخ 13سنت با توجه به ترکیبات خوراک پتروشیمی آبادان حدود 6درصد قیمت تمام شده مواد اولیه را متاثر می‌سازد. 
پتروشیمی آبادان، فروش را برای سال مالی 93 مبلغ 2هزار و 780میلیارد و 645میلیون ریال پیش بینی کرده و مبلغ 2هزار و 302میلیارد و 320میلیون ریال برای بهای تمام شده درنظر گرفته است. این شرکت افزایش 21درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته را ناشی از روند افزایش نرخ های مواد اولیه عنوان می کند.
گفتنی است این شرکت اعلام کرده که با توجه به وضعيت بازار و فروش شرکت‌هاي زير گروه شامل شرکت کشت وصنعت سبز پاسارگاد و شرکت توليدي پليمرهاي صنعتي پوليکا نوين (سهامي خاص) در سال مالی 93 سود سهام دريافتي از بابت اين شرکت ها پيش بيني نمي شود.
خاطرنشان می شود این شرکت در اطلاعیه به ناشران بورس اعلام کرده که نرخ گاز مصرفی در سال مالی 92 مبلغ 700ریال بوده و برای سال مالی 93 به میزان 30درصد افزایش خواهد داشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود