امروز: سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
12/28 1392

ایران و جهان- تالار حافظ در آخرین روز کاری در سال 92به دو شرکت دیگر خوش آمد  گفت. گروه صنعتی پاکشو و شركت آهن و فولاد ارفع، دو تازه وارد به تالار شیشه ای بودند که با رایزنی های صورت گرفته در واپسین روز کاری بورس، خود را به اهالی بازار سرمایه معرفی کردند. اما شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی امسال، با افزایش بیش از 47واحد و بازگشت به مدار 79هزار واحدی، سرمایه گذاران را بدرقه کرد.
عرضه سهام گروه صنعتی پاکشو در حالی صورت گرفت که پیش از این منابع آگاه از مخالفت سازمان بورس با عرضه پاکشو در روزهای پایانی سال خبرداده بودند. گفته می شود که با مثبت شدن بازار پس از ثبت ریزش های متوالی شاخص، موافقت با عرضه این سهم، صورت گرفته و پاکشو در آخرین روز معاملاتی به عنوان 482مین شرکت بورسی در تالار شیشه‌ای قرار گرفت.
همزمان با آخرین روز معاملاتی سال 92 یک شرکت فولاد (فولاد ارفع) پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس عرضه شد. براین اساس تعداد 99 میلیون و 743 هزار و 250 سهم شرکت آهن و فولاد ارفع برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس عرضه شد و هر سهم آن 300 تومان قیمت خورد.
بورس در واپسین روزهای سال 91 نیز عرضه هلدینگ خلیج فارس را در پرونده دارد این شرکت در 28اسفند سال گذشته بورسی شد. گرچه عرضه اولیه این سهم در این روز ناموفق بود و معاملات هلدینگ خلیج فارس در 27فروردین سال جاری در بورس کلید خورد. گفته می شود که دلیل اصلی مخالفت سازمان با عرضه پاکشو شرایط منفی بازار بوده که با مثبت شدن این شرایط و تلاش گروه صنعتی پاکشو برای حضور در بازار سرمایه در سال 92 عرضه اولیه سهام این شرکت را مهیا ساخته است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود