امروز: جمعه، 21 اردیبهشت 1403
01/24 1393

ایران و جهان - از سرمایه گذاری اعتبار ایران که پیش از این یک کارت زرد را به دلیل  تاخیر در تغییر مدیر عامل سابق از بورس دریافت کرده بود شنیده می شود که قرار است بیش از 400ر یال سود در مجمع میان سهامداران تقسیم کند.

اما شنیده ها حاکی از آن است که مدیر عامل سابق این شرکت که موجبات دریافت اخطار بورسی را برای سرمایه گذاری اعتبار ایران فراهم ساخته بود درتلاش برای تصدی پست مدیرعاملی دریکی از شرکت های زیرمجموعه است. سهامداران این شرکت که از عملکرد مدیرعامل سابق دل چندان خوشی نداشتند، به شایعات جدید درخصوص تلاش مدیرعامل سابق برای کسب مدیرعاملی یک شرکت زیرمجموعه واکنش نشان دادند.

شنیده می شود که سرمایه گذاری اعتبار ایران در مجمع بیش از 400ریال سود میان سهامداران تقسیم کند. این شرکت سود هر سهم برای سال مالی پایان آذرماه 93 را مبلغ 540ریال پیش بینی کرده است. این رقم در سال مالی 92 مبلغ 691ریال برآورد شده بود.

آقاصادقی مدیر عامل سابق سرمایه گذاری اعتبار ایران که تازگی کرسی مدیر عاملی را به مسیح زرگر خرازی اصفهانی داده است شنیده می شود که درصدد کسب کرسی مدیریت شرکت وثوق امین است. گفتنی است شرکت مذکور از زیرمجموعه های سرمایه گذاری اعتبار ایران بوده و پیش از این معامله بلوکی این شرکت و اندیشه فراز شرق به دلیل عدم صلاحیت مهدی آقاصادقی با مشکل مواجه شده بود.

مهدی آقاصادقی مدیرعامل سابق سرمایه گذاری اعتبار ایران حدود یکسال مدیریت شرکت سرمایه گذاری اعتبارایران را عهده دار بود اما در این مدت نتوانست تاییدیه سازمان بورس که برای مدیران شرکت های سرمایه‌گذاری لازم است را به دست آورد. این مهم شرکت مذکور را با مشکلاتی هم مواجه ساخت.

چنانچه کمیته تخلفات بورس، آقاصادقی را فراخواند. این فراخوانی در جریان معاملات بلوکی وثوق امین و اندیشه افراز شرق، به دلیل عدم تایید صلاحیت وی توسط سازمان بورس صورت گرفته است. شنیده ها حاکی از آن است که مهدی آقاصادقی تلاش می کند که جایگاه مدیریت را حتی در یکی از زیرمجموعه های سرمایه گذاری اعتبار ایران حفظ کند.

گفته می شود مهدی آقاصادقی کارشناس کامپیوتر است که رشته تحصیلی وی ارتباطی با بازار سرمایه ندارد. از این حیث یک سال تلاش وی برای اخذ تاییده از سازمان بورس به جایی نرسید و در نهایت هیات مدیره سرمایه‌گذاری اعتبارایران نیز درپی تاخیری که برای تغییر آقاصادقی مرتکب شد، یک کارت زرد از بورس گرفت.

مسیح زرگر خرازی اصفهانی گزینه پیشنهادی هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران برای احراز مدیرعاملی این شرکت بود. وی در دوره مدیرعاملی بت شکن در شرکت سرمایه گذاری بهمن( مدیرعامل فعلی بانک مسکن) معاونت وی را عهده دار بوده و پیش از این در سمت مدیر عاملی یک شرکت سرمایه گذاری قرار داشت.

گفته می شود که سرمایه گذاری اعتبار ایران در 30 ام فروردین سال 93 مجمع عادی سالانه و فوق العاده را برگزار می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود