امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
10/14 1393

گروه تالار- وزیر امور اقتصادی و دارایی درحالی از مشکلات بورس و عزم دولت برای  ممانعت از ادامه ریزش های شاخص سخن می گوید که ماههای متمادی است که شاخص روند نزولی را ادامه می دهد و به گفته تکنیکالیست ها شاخص دیگر رمقی برای ریزش ندارد و در اوخر دوره نزول قرار گرفته است. 

به گزارش ایران و جهان،علی طیب نیا در حاشیه همایشی به دلایل افت شاخص بورس پرداخت و از شناسایی مشکلات بازار سرمایه سخن گفت اما اشاره ای به زمان طولانی وجود این مشکلات نکرد، این مسائل مدت طولانی است که گریبانگیر بازار سرمایه است و در شرایطی که بازیگران بازار زیان های بیش از 30 درصدی را شناسایی کرده اند ، به نظر می رسد سخن از شناخت مشکلات بازاری که نقش مهم و کلیدی را در تامین مالی بنگاه های اقتصادی عهده دار است، حکایت دیگری را روایت می کند.

باید اشاره کرد که به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه به کف رسیدن قیمت سهام اکثر شرکت های بورسی، به تدریج قیمت سهام را در شرایط جذاب و خریدنی قرار می دهد. تکنیکالیست ها نیز با بررسی نمودار شاخص گروه های مختلف بازار البته به غیر از برخی گروه های خاص، براین باورند که با رسیدن قیمت سهام اکثر شرکت ها به کف های حمایتی، در صورت حمایت از شاخص سازها، شاخص پتانسیل و ظرفیت بازگشت را دارد و با حمایت های گفته شده، شاخص می تواند به پله بالاتر که می تواند کانال 71هزار واحدی ،صعود کند اما اگر این حمایت ها در حد وعده های پیش از این باشد، پله سقوط بعدی شاخص کانال 67هزار واحد خواهد بود. با این وصف بازار سرمایه باز هم در انتظار حمایت هایی است که اینبار وزیر در حاشیه یک همایش به آن پرداخته است. 

لازم به اشاره است، علی طیب نیا در گفتگویی از ابراز داشت: ما مشکلات و مسائلی در بازار سرمایه شناسایی کرده ایم که در هفته اخیر در جلساتی که با حضور نمایندگان و وزرای دستگاه های ذیربط برگزار شده به نتایج خوبی رسیده‌ایم که به زودی با تصمیماتی که گرفته خواهد شد، زمینه حل مشکلات بازار سرمایه فراهم می شود و ما از این وضعیت که در آن هستیم عبور می کنیم.

طیب نیا گفت: دولت عزم جدی دارد که از بازار سرمایه حمایت کند و مشکلات این بخش را مرتفع کند. بنابراین با این نیت و عزم دولت مسائل حل و فصل می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود