امروز: شنبه، 29 اردیبهشت 1403
02/19 1393

ایران و جهان- در معاملات این هفته بازار سرمایه، شاخص با کاهش 187واحدی نسبت به آغاز هفته، در 77هزار و 7522واحد ایستاد و نگاه فعالان و کارشناسان بازار را به صندوق توسعه بازار متمرکز کرد.

به گزارش ایران و جهان، درحالیکه کارشناسان بازار ایفای نقش این صندوق ها را با توجه به تداوم رفتارهای هیجانی چندان موفق نمی دانند، سخنگوی سازمان بورس در گفتگویی مطرح می کنند که" سیاست گذاران بازار سرمایه با تأسیس این صندوق ها، توانسته اند به افزایش نقدشوندگی و تعادل بخشی بازار و نیز جلوگیری از رفتارهای هیجانی کمک کنند."

جعفر جولا مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه کرامت به ایران و جهان می گوید: چند هفته ای از انتشار خبر تزریق نقدینگی به صندوق توسعه بازار می گذرد اما هنوز آثار عینی آن بر بازار ملموس نیست.
وی ادامه می دهد: توقع از این صندوق آن بود که با توجه به نقش حمایتی اش، اعتماد سلب شده از سرمایه گذاران به آن ها بازگردد، اما هنوز هم با کم اثرترین خبری هیجان های شدید در بازار ایجاد می شود.

این کارشناس بازار این هفته را بی ثبات عنوان کرده و می گوید: بازار در این هفته نیز روندی نداشت، از سوی دیگر باید توجه داشت که سیاست کاهش نرخ سود سپرده ها، خروج نقدینگی از بانک ها را موجب می سازد که می تواند حجم نقدینگی سرگردانی را تولید کند که باید کنترل شود.

وی در پیش بینی بازار هفته آینده به ایران و جهان می گوید: بازاری متعادل متاثر از نرخ ارز و طلای جهانی پیش رو خواهیم داشت. این کارشناس بازار سرمایه در معرفی صنایع جذاب هفته آتی معتقد است در بازار بدون روند، نمی توان صنعت جذابی را معرفی کرد.

کامران صدیقیان دیگر کارشناس بازار سرمایه،نیز در خصوص بازار هفته آینده ابراز می دارد: بازار هفته آینده، را می توان ادامه بازار این هفته عنوان کرد. امیدواری به خبرهای مذاکرات و نزدیک شدن به مجامع می تواند جو روانی مثبتی را ایجاد کند. وی ادامه می دهد: صنایع بنیادی نظیر فولادی ها، سنگ آهنی ها و پتروشیمی ها به علت تقسیم سودهای مناسب، می توانند صنایع جذابی برای سرمایه گذاران محسوب شوند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود