امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
03/17 1393

ایران و جهان- سرمایه گذاری بهمن، تاثیر معامله فروش زمین و یک منزل مسکونی را به بورس گزارش داد.

به گزارش ایران و جهان، شرکت سرمایه گذاری بهمن، با قطعیت یافتن معامله فروش زمین و یک باب منزل مسکونی متعلق به شرکت های تابعه، تاثیرات مالی بر سود شرکت اصلی و تلفیقی را به بورس اعلام کرد.
حجت اله انصاری مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن، از قطعیت معامله فروش یک قطعه زمین و یک باب منزل مسکونی متعلق به شرکت های تابعه خبر داد و تاثیرات مالی را برشمرد. براین اساس قطعه زمین مذکور، متعلق به شرکت توسعه ساختمانی بهمن به ارزش دفتری 36میلیارد و 115میلیون ریال بوده که با قیمت 112میلیارد و 400میلیون ریال فروخته شده است. سود فروش این زمنی به میزان 76میلیارد و 285میلیون ریال محاسبه شده است.

همچنین منزل مسکونی مورد اشاره، به ارزش دفتری 2میلیارد و 233میلیون ریال متعلق به شرکت کارگزاری بهمن بوده که به بهای 28میلیارد و 800میلیون ریال فروخته شده و مبلغ 26میلیارد و 567میلیون ریال، سود از فروش این ملک، شناسایی شدد است.

شرکت سرمایه گذاری بهمن که مالک 98درصدی توسعه ساختمانی بهمن و مالک 95درصدی کارگزاری بهمن است، به نظارت برناشران بورسی می گوید: خالص تاثیرات معاملات مذکور به سود تلفیقی به میزان 102میلیارد و 852میلیون ریال و به ازای هر سهم 43ریال است. اما تاثیرات مذکور بر سود شرکت اصلی پس از برگزاری مجامع شرکت های مورد اشاره و تصمصم گیری در خصوص تقسیم سود مشخص می شود.

ارزش بازار شرکت سرمایه گذاری بهمن در شرکت های پذیرفته شده در بورس، براساس صورت وضعیت پرتفوی اردیبهشت ماه، در ابتدای دوره مبلغ 3هزار و 248میلیارد و 681میلیون ریال بوده که این شرکت ارزش بازار را در انتهای دوره با افزایش 40میلیارد و 799میلیون ریال به مبلغ 3هزار و 289 میلیارد و 480میلیون ریال رسانده است. سرمایه گذاری بهمن در اردیبهشت ماه سهام فولاد مبارکه، هلدینگ غدیر و سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین را به سبد اضافه و بخشی از سهام پارس خودرو و هلدینگ غدیر را از سبد خود خارج کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود