امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
01/25 1394

ایران و جهان - سهامدار حقیقی بانک کارآفرین قرار است که به زودی یک درصد از سهام این بانک را روی میز فروش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان (اوج) ، ترکیب سهامداران بانک کارآفرین نشان می دهد که 43درصد سهام این بانک تا پایان سال 92 متعلق به اشخاص حقیقی 57درصد متعلق به اشخاص حقوقی بوده است .اما از میان سهام داران حقیقی به تازگی سید حامد حکیمی سهامدار حقیقی این بانک تصمیم دارد که 9 اردیبهشت ماه تعداد 85 میلیون سهم بانک کارآفرین را به صورت یکجا ونقد و به قیمت 6000 ریال برای هر سهم عرضه خواهد کرد.

بانک کارآفرین در استراتژی سال 94 از اختصاص 511 ریال سود برای هر سهم خبر داده است. این شرکت 8هزار و 500 میلیاردی سود هر سهم سال مالی 93 را مبلغ 501 ریال پیش بینی کرده بود که با تعدیل منفی آن را به 430ریال کاهش داد.
بررسی ها نشان می دهد که بانک کارآفرین تا پایان بهمن ماه سال گذشته بالغ بر 104 هزارو 945 میلیارد ریال مطالبات معوق و مشکول الوصول دارد که نسبت به دی ماه همان سال بیش از 26درصد رشد نشان می دهد .
همچنین این بانک در همین مدت بالغ بر 103 هزار میلیارد ریال نیز اضافه برداشت از بانک مرکزی دارد .


نمودار حجم و قیمت سهام بانک کارآفرین در سال جدید نشان می دهد که همواره حجم معاملات نسبت به سرمایه و سایر هم گروه های خود از حجم پایین تری برخوردار بوده است. این امر سبب شده که روندرشد قیمت سهم نسبت به سایر سهم های گروه بانکی عقب مانده وقیمت پایانی سهم در طی روزهای معاملاتی 94 تقریبا بدون تغییر باقی بماندکه در نهایت در روز معاملاتی 24 فروردین نماد از طرف ناظر بازار بورس مشمول گره معاملاتی شد.

نمودار حجم و قیمت بانک کارآفرین در سال 94 به شرح ذیل است: 

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود