امروز: چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
03/23 1393

ایران و جهان- بازار سرمایه در سایه برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه روال منفی را با ثبت 3377واحد کاهش در آخرین روز کاری و مصادف با آخرین روز نمایشگاه ادامه داد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، گروه مپنا، بانک پارسیان و پالایش نفت بندرعباس شاخص را در این کاهش همراهی کردند.

به گزارش ایران و جهان، کارشناسان بازار سرمایه، دلیل اصلی کاهش ها را در ابهامات موجود در بازار می دانند. کامران صدیقیان کارشناس بازارسرمایه، معاملات این هفته را کم رمق عنوان کرده و به ایران و جهان می گوید: کاهش حجم معاملات با عدم حضور حقوقی ها نمایان شده و بازار کم رمقی را به تصویر کشید. وی ادامه می دهد: از سوی دیگر همچنان ابهامات بازار حل نشده است وسایه این ابهامات تصمیمات بازیگران را تحت الشعاع قرار می دهد. 

این کارشناس بازار سرمایه می گوید: تعیین تکلیف افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی مهمترین دغدغه سهامداران محسوب می شود همچنین نشست وین 4 و ابهامات ناشی از آن سرمایه گذاران را مجبور به انتظار کرده است.

صدیقیان در پیش بینی بازار هفته آینده معتقد است: تا رفع کامل ابهامات مذکور، نمی توان روندی غیر از آنچه حاکم است را برای بازار سهام متصور بود.
وی صنعت خودرو، بانک و لیزینگ را صنایع جذاب هفته آینده معرفی می کند.

مجتبی باباکشی زاده، بازار این هفته را منفی توام با ابهام می نامد و به ایران و جهان می گوید: در حال حاضر صنعت بانک و خودرو از نگاه سهامداران لیدر بازار محسوب می شوند. این درحالی است که صنعت خودرو ابهامات زیادی دارد و سهامداران زیادی را از این حیث سرگردان ساخته است.

وی ادامه می دهد: بانکی ها نیز درگیر ابهامات هستند وی کاهش های اخیر قیمت سهام شرکت های این گروه را ناشی از این مهم عنوان کرد.
این کارشناس ابراز داشت: باید دید خودرویی ها در گزارش های سه ماهه، هزینه های ثابت سربار و البته فروش را به چه نحوی گزارش می کنند و آیا اخباری که مبنی بر افزایش تولید بود، صورت گرفته یا خیر؟! 

باباکشی زاده بازار هفته آینده را ادامه روند این هفته می داند و می گوید: به نظر می رسد در هفته اینده نیز ثبت کاهش واحدهای شاخص البته با شیب ملایم را شاهد باشیم چراکه هنوز بازار با ابهامات صنایع مواجه است.

این کارشناس خودرو و بانک را به عنوان صنایع جذاب معرفی کرده و می گوید: صنعت خودرو و بانک می توانند همچنان در کانون توجهات بازار باشند چراکه هیجان در این صنایع و به طور خاص خودرو، افزایش یافته و به نظر می رسد در هفته آینده نیز این روال ادامه دار باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود