امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
07/28 1393

گروه تالار- ورود حاکمیتی به سهام شرکت های بورسی از مهمترین استرات�?ی های سرمایه گذاری شرکتی است که 70 هزار سهامدار دارد. 

ابراهیم غلامی مدیر عامل هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو در گفتگوی اختصاصی با ایران و جهان، با اشاره به اهتمام این هلدینگ برای ورود به دیگر صنایع بورسی می گوید: در حال حاضر کار مطالعاتی برای ورود به دیگر سهام وصنایع بورسی در حال انجام است و به زودی نتیجه آن مشخص خواهد شد. وی ادامه می دهد: برای ورود جدید به سهام دیگر شرکت های بورسی، با نگاه حاکمیتی وارد می شویم.

لازم به اشاره است هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو در حال حاضر سهامدار26 درصد لیزینگ ایرانیان در بورس، و 58 درصد گسترش سرمایه گذاری ایرانیان درفرابورس است. همچنین این هلدینگ سهامدار شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان فرابورس نیز هست اما میزان این سهامداری در صفحه معاملات آن مشخص نشده است.

غلامی مدیر عامل تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو، از ورود سه شرکت از زیرمجموعه ها به بازار سرمایه خبر داد و گفت: در آینده 3 شرکت جدید با توجه به ظرفیت‌های موجود به بازار سهام عرضه خواهند شد. یکی از این شرکت ها، شرکت تولیدی صنعتی گوهرفام است که در زمینه تولید رنگ و پوشش های صنعتی فعالیت می کند و دو شرکت فعال در زمینه صنعت و خدمات هستند که برای ورود به بازار سرمایه آماده می شوند.

ابراهیم غلامی در پاسخ به سوال که آیا این هلدینگ نیز برنامه ورود به بازار سرمایه را دارد، گفت: در مدیریت قبلی، بحث ورود هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو به بازار سرمایه مطرح شده بود که مقاومت اعضاء مواجه شد. وی ادامه داد: رضایت 70هزار سهامدار این تعاونی برای ما مهم است و در صورت توافق اعضاء این تعاونی به بازار سرمایه وارد خواهیم شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود