امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
10/13 1394

ایران و جهان - دومین مزایده لیزینگ ایرانیان با فروش یکی از شرکت های زیر مجموعه کلید خواهد خورد.

به گزارش ایران و جهان ، لیزینگ ایرانیان تصمیم دارد که 100 درصد سهام شرکت تجارت حامی الکترونیک ایرانیان رابه فروش برساند . لیزینگ ایرانیان اذعان دارد که این فروش تاثیر قابل توجهی بر EPS این شرکت ندارد .
شرکت تجارت حامی الکترونیک ایرانیان در سال 1386 با سهامداری شرکت تعاونی خاص ایران خودرو آغاز به کار کرده است . 

این شرکت که توسعه و گسترش تجارت الکترونیکی از طریق تکنولوژی های نوین کارت مبتنی بر پتانسیل های موجود در گروه صنعتی ایران خودرو را دنبال کند و دراهداف خود مواردی مانند گسترش ارائه سرویسهای الکترونیک از طریق کارت در گروه ایران خودرو، گسترش ارائه سرویسهای الکترونیک به خارج از گروه ایران خودرو، توسعه شبکه فروشگاهی برای پوشش نیازهای خرید کارکنان گروه ایران و خودرو و سازمانهای طرف قرارداد و ارائه خدمات برتر در حوزه تجارت الکترونیک را در اهداف خود ترسیم کرده بود، بنااست که از طریق برگزاری مزایده به فروش برسد . ریاست هیات مدیره این شرکت را ابراهیم غلامی (رئیس هیأت مدیره) که مدیرعامل شرکت تعاونی خاص ایران است بر عهده دارد .

لیزینگ ایرانیان پیش از این اقدام به برگزاری مزایده فروش دو دستگاه ساختمان و همین طور واگذاری سهم خود در سرمایه گذاری های ساختمان های اداری و تجاری کرج کرده بود و در آن موردهم اعلام کردکه این فروش تاثیر قابل توجهی بر EPS این شرکت ندارد.
این در حالی است که پیش از این عنوان شده بود لیزینگ ایرانیان در سال 1392 با مشارکت شرکت سازه و ساختمان اقدام به مشارکت در ساخت پروژه مجتمع اداري و تجاري در ميدان مادر کرج، نموده است. جهت بهاي خريد زمين و ساخت پروژه بالغ بر مبلغ 500 ميليارد ريال هزينه برآورد گرديده و سهم شرکت و شريک به نسبت 4 دانگ و 2 دانگ مورد موافقت قرار گرفته و از بابت سهم شرکت تا پايان دوره مورد گزارش مبلغ 148 ميليارد ريال پرداخت شده است. مشارکت مذکور باستناد بند 2 اساسنامه خلاف موضوع فعاليت شرکت بوده و اتخاذ تصميم مناسب مبني بر خروج از مشارکت مذکور، مورد تأکيد است.

لازمبه اشاره است که سود (زیان) عملیاتی لیزینگ ایرانیان به 8 ملیارد و 300 میلیون تومان رسیده که نسبت به سال گذشته کاهش 49درصدی دارد و البته سود (زیان) خالص پس از کسر مالیات با کاهش 44 درصدی همراه است.این شرکت اعلام کرده که در شش ماهه ابتدای امسال درآمد حاصل از عملیات لیزینگ نیز با 22 درصد کاهش همراه بوده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود