امروز: جمعه، 28 اردیبهشت 1403
11/6 1393

گروه تالار- هلدینگ خودکفایی آزادگان در حالی میهمان  تازه بازار پایه فرابورس می شود که قرار است که عنوان یکی از گرانترین سهم بازار سرمایه را نیز به خود اختصاص دهد.
قاسم ایران نیز از زیرمجموعه های هلدینگ خودکفایی آزادگان به تازگی به بازار عادی فرابورس ورود کرده است. عرضه 10درصدی این سهم با قیمت یک هزار تومان و رشد صعودی آن پس از عرضه مورد توجه سهامداران قرار گرفت.

فرهاد رمضان در گفتگوی اختصاصی با ایران و جهان، به استرات�?ی های هلدینگ خودکفایی آزادگان پرداخته و می گوید: متنوع سازی ساختار سرمایه گذاری های بلندمدت و میان مدت، افزایش توانمندی هلدینگ خودکفایی آزادگان در زمینه شناسایی و مدیریت فرصت های سرمایه گذاری، تاکید بر استقلال شرکت های زیرمجموعه با بکارگیری رویکرد کنترل مالی از طریق طراحی و استقرار نظام عملکرد مدیریت براساس استرات�?ی ها و بودجه های مصوب از مهمترین سیاست های این مجموعه است.

از مدیر عامل خودکفایی در خصوص حمایت از سهام قاسم ایران پرسیدیم وی گفت: اولین حمایت از سهم در بازار سرمایه، حمایت مدیریتی است بدان معنی که در چهارچوب هایی که شرکت متعهد شده، حرکت کند. در خصوص قاسم ایران نیز ادبیات حمایتی برهمین معناست و گسترش حوزه عملیاتی قاسم ایران در کشور ، بهره برداری از دارایی های غیر مولد آن در سریع ترین زمان ممکن، افزایش حجم عملیات تجاری این شرکت با مینو به طوریکه افق ترسیم شده در سال 94 رشد 20درصدی سهم فروش محصولات مینو توسط قاسم است. همچنین این چشم انداز به نحوی برنامه ریزی شده که این شرکت بتواند در عرضه کالاهای خارجی تولیدی صاحب نام در داخل ایران ورود کند. مدیر عامل هلدینگ خودکفایی آزادگان ادامه می دهد: ورود قاسم ایران در نام های مختلف تجاری درراستای همین چشم انداز است کمااینکه این شرکت در حال حاضر نیز برند "هیپ" را در اختیار دارد که یکی از برندهای بزرگ شیرخشک در دنیا است. 

رصد کردن فرصت های کسب سودهای عملیاتی برای قاسم ایران
رمضان به برنامه ریزی برای افزایش سودهای عملیاتی اشاره کرده و می گوید: برای سال آینده فرصت های مناسب سودآوری در جریان عملیاتی را رصد می کنیم. در خصوص رصد جریان های غیرعملیاتی نیز خروج از دارایی های غیرمولد مدنظر است. که این خروج از دارایی های غیرمولد می تواند افزایش سرمایه قاسم ایران به همراه داشته باشد. 

وی ابراز می دارد: افزایش سرمایه در مرحله اول تا پایان امسال خواهد بود که این افزایش سرمایه از محل سود انباشته لحاظ شده است و در مرحله دوم پس از مجمع عمومی سالانه شرکت خواهد بود و در نهایت این سرمایه به 70 میلیارد تومان خواهد رسید و خروج از دارایی های غیر مولد نیز به طور قطع در سال آینده آغاز خواهد شد.

حمایت از سهام خودکفایی در دستور کار است
فرهاد رمضان در پاسخ به این پرسش ایران و جهان که خودکفایی پس از ورود به بازار سرمایه، آیا حمایت را به همراه خواهد داشت، گفت: بازار سرمایه به دلیل تغییرات مدیریتی شوک اولیه را پشت سر گذاشت، اصلاح دوم بازار پس از تعطیلی پایان ماه صفر و تغییر سال میلادی بود که شوک قیمتی را به بازار دلار وارد کرد از سوی دیگر سیر نزولی و شتاب آن در قیمت نفت رخ داد که در حال حاضر از التهاب این شتاب کاسته شده اما باید در نظر داشت این پارامتر ها نیز نمی تواند تنها عامل تاثیرگذار در ریزش های شاخص محسوب شود عمده دلیل شرایط بازار سرمایه به سیاست های پولی دولت در زمینه بازار سرمایه و بازار پولی کشور مربوط است. 

وی ادامه می دهد: افزایش نرخ سود سپرده های بانکی که بازار سرمایه را تحت الشعاع قرار داد با درنظر داشتن بلوکه شدن بخش اعظم دارایی شرکت ها با توقف نمادهای صنعت پالایشی، تغییر و تفسیر متعدد از نرخ خوراک پتروشیمی ها نرخ بهره مالکانه، عوامل تاثیرگذاری بودند که باعث شد بخش عمده از نقدینگی بازار سرمایه در ماه های اخیر بلوکه شود در نتیجه اوج گیری شاخص را تحت تاثیر قرار دهد و روند کاهنده شاخص ادامه یابد. در نهایت اینکه این دلایل موجبات ایجاد هیجانی در بازار سرمایه را رقم زده که اگر سازمان بورس بتواند آن را مدیریت کند، بازار سرمایه بهترین و تنها فرصت کسب درآمد در میان بازارهای موازی است.

فرهاد رمضان چشم انداز بازار سرمایه را مثبت ارزیابی کرده و می گوید: با آمدن گزارش عملکرد 9ماهه و پیش بینی بودجه شرکت ها از اواسط بهمن ماه و با تعادل رسیدن بازار نفت و ارز، می توان انتظار جذب نقدینگی دوباره بازار سرمایه داشت.

مدیر عامل خودکفایی آزادگان به سهامداری و سهام بازی اشاره کرده و می گوید: سهامداری با سهام‌بازی بسیار متفاوت است. متاسفانه در ریزش های بیش از 10 ماهه بازار سرمایه سفته بازی رشد کرد و صدمات زیادی به بازار سرمایه زده است. 

از مدیر عامل خودکفایی آزدگان در خصوص بدهی های ارزی شرکت های زیرمجموعه پرسیدیم، وی گفت: دو بدهی ارزی در صنعتی مینو و پارس مینو وجود داشت که هر دو تعیین تکلیف شده است و بدهی محرز نشده ای در گروه وجود ندارد. امهال بدهی های ارزی پارس مینو، افزایش هزینه های مالی را برصورت های مالی این شرکت تحمیل کرد، بدهی صنعتی مینو نیز تعیین تکلیف و امهال شد. در حال حاضر صورت های مالی در گروه خودکفایی و گروه مینو، شفاف است. 

وی در خصوص قیمت مورد نظر این مجموعه در روز عرضه می گوید: سقف و کف حدود ارزش ذاتی این سهم مشخص شده است که در روز عرضه اولیه، با عرضه و تقاضا قیمت نهایی کشف خواهد شد.

از سهام خودکفایی حمایت می کنیم
حسین علی‌اکبرزاده رئیس هیات مدیره گروه خودکفایی آزادگان نیز در پاسخ به ایران و جهان، می گوید: وارد شدن این هلدینگ به بازار سرمایه را به فال نیک گرفته و چشم انداز روشنی را برای آن پیش بینی می کنیم.

این مقام از حمایت از سهم خودکفایی پس از ورود به فرابورس گفته و اذعان می دارد: این سهم مورد حمایت مجموعه است کما اینکه از سهام قاسم ایران نیز پس از ورود حمایت شد و کاهش‌های اخیر متاثر از شرایط عمومی بازار بوده است. 

اکبرزاده افزود: هلدینگ خودکفایی پرتفولیوی مناسبی دارد که در 7گروه صنعت، سرمایه های خود را متمرکز کرده نکته مهم اینکه عمده سرمایه گذاری های این مجموعه در صنعتی مینو است که بهای تمام شده هر سهم آن زیر قیمت اسمی است. 

رئیس هیات مدیره خودکفایی به دارایی های هلدینگ خودکفایی اشاره کرده و می گوید: به طور مثال یکی از دارایی های این مجموعه، زمین های اقدسیه است که تفاوت قابل توجهی میان ارزش دفتری و ارزش روز آن مشهود است. 

وی در توصیه به سهامداران ابراز داشت: سهامداران اگر سهامداری کنند زیان نخواهند کرد و سهامداران باید با صبوری با سهمشان همراه باشند و درگیر هیجانات سفته بازان نشوند.

.

  1. میهمان
    پاسخ 25 اسفند 1397 23:11 علی زارعی
    باسلام وتشکراز کلیه تلاشگران موسسه خودکفایی، وبعدخواستم بعرض برساند انصافا"پس از حدود30سال سودسهام این بود؟واقعا"درآمدوسوداین بود؟بازهم خداقوت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود