امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
10/30 1393

گروه تالار- خودکفایی آزادگان در میان اهالی بازار سرمایه حاضر شد و خود را معرفی کرد.

به گزارش ایران و جهان، این جلسه با حضور نائب رئیس مجلس، تنی چند از نمایندگان مجلس و شورای شهر، مدیران ارشد بانکی و مدیران ارشد بورسی و فرابورسی و کارگزاری ها و فعالان بازار سرمایه برگزار شد.
در این جلسه ابوترابی به تراز جاری کشور در سال های 1387تاکنون اشاره کرد و افزود در آغاز تحریم ها تراز جاری کشور 46 هزار میلیارد تومان بوده است که در سال 1391 این رقم به بیش از 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است .
وی گفت عملکرد تراز جاری در سال 1393 به 160 هزار میلیارد تومان رسیده است .
ابوترابی با ترسیم دو هدف برای ورود شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به بورس گفت که هدف اول گامی برای بزرگ شدن بازار سرمایه و هدف دوم امکان مبادله سهام در یک تابلوی شفاف به گونه ای که اعضا با کمترین آسیب بتوانند سهامشان را معامله کنند، است.وی گافزود هیچ غیرآزاده ای در این بنگاه اقتصادی سهام دار نیست و اعضا بر اساس میزان اسارت خود سهام دار هستند.


محمدر ضا ساروخانی مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان از مشتریان قدیمی بانک ملت است افزود : این شرکت در سال 1385 به دلیل سرمایه گذاری غیر مطلوب دارای وضعیت مالی مناسبی نبود اما با کمک بانک ملت در سال های اخیر شاهد روند رو به رشد فعالیت های آن هستیم. وی با بیان اینکه بانک ملت با پلکانی کردن اقساط عقب مانده این شرکت در مسیر رسالت اصلی نظام بانکی گام برداشته افزود :حمایت از تولید ،اشتغال و سرمایه گذاری رسالت اصلی نظام بانکی کشور است . 

شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان درسال 1373 به ثبت رسیده است و طی این ده سال توانسته با تمرکز فعالیت های خود بر صنایع غذایی و خدماتی تعداد شرکت های زیر مجموعه خود را به 16 شرکت برساند. درحال حاضر،بیش از 70 هزار نفراز ایثارگران و آزادگان از سهامداران این شرکت محسوب می شوند.

از میان 16 شرکت زیر مجموعه خودکفایی آزادگان، شرکت های قاسم، مینو شرق، شکوپارس، صنعتی مینو و پارس مینو در بورس فعال است. خودکفایی آزادگان در آبان ماه تعداد 18،000،000 سهام شركت قاسم ايران (سهامي عام) براي اولين بار پس از پذيرش در بازار دوم فرابورس ايران عرضه کرد. سهامدار عمده قاسم ایران، شرکت صنعتی مینو از زیرمجموعه های خودکفایی آزادگان است.

اینبار خودکفایی آزادگان به اهالی بازار سرمایه معرفی شده و قرار است به زودی جمع ناشران بازارسرمایه اضافه شود. 

سرمایه اسمی هلدینگ خود کفایی آزادگان در حال حاضر 15.3 میلیارد تومان بوده و این هلدینگ برای سال مالی منتهی به اسفند سال گذشته ، به ازای هر سهم 180 تومان و برای سال جاری هم 200 تومان سود پیش بینی کرده است.

به گفته فرهاد رمضان مدیر عامل خودکفایی آزادگان، 90 فعالیت این هلدینگ مربوط به صنعت غذایی است، مالک حدود 16 شرکت و سهامدار اصلی (مستقیم و غیر مستقیم) شرکت هایی قاسم، مینو شرق، شکوپارس، صنعتی مینو و پارس مینو بشمار می رود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود