امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
11/20 1393

ایران و جهان- بررسی اسناد مالی شرکت لیزینگ ایرانیان، نشان می دهد که این شرکت در مدت 9ماه مبلغ 9.44 میلیارد تومان صرف هزینه های عمومی و اداری خود کرده است.

به گزارش ایران و جهان ، د رحالی که شرکت لیزینگ ایرانیان، در مدت 9ماه توانست به تمام پیش بینی ها در فصل هزینه های عمومی اداری و تشکیلاتی برسد، اما بررسی های دقیق نشان می دهد که این شرکت که قرار بود در سال مالی جاری مبلغ 93میلیارد و 407میلیون ریال هزینه های عمومی اداری داشته باشد، تا پایان آذرماه از پیش بینی ها فراتر رفته و مبلغ 94میلیارد و 618میلیون ریال به هزینه های عمومی و اداری اختصاص داده است. البته در توضیحاتی که در این خصوص وجود داره اذعان شده که هزینه های اداری به دلیل لحاظ کردن ذخیره مطالبات مشکوک الوصول بنا به مفاد بخشنامه های بانک مرکزی افزایش یافته و با توجه به روند وصول مطالبات تا پایان سال جاری به شکل قابل ملاحظه ای مطالبات کاهش خواهد یافت.

همچنین این شرکت در حالی در عملکرد حسابرسی نشده، از پوشش 72درصدی سود هر سهم تا پایان آذرماه امسال خبر می دهد که این رویداد در مقایسه با مدت مشابه قبل از کاهش 10درصدی حکایت دارد.

به گزارش ایران و جهان، شرکت لیزینگ ایرانیان که با نماد" وایران" با سرمایه یک هزار میلیون ریالی در بازار دوم بورس فعالیت می کند، سودهر سهم را برای سال مالی 93 مبلغ 284ریال پیش بینی کرده و تا پایان آذرماه با شناسایی 205ریال سود برای هر سهم، 72درصد پیش بینی ها را پوشش داده است.

اين شركت با سرمايه گذاري شركت تعاوني خاص كاركنان ايران خودرو تاسيس و با همكاري تعدادي از مديران و كارشناسان صنعت ليزينگ به طور تخصصي در امر واگذاري اقساطي خودرو شروع به فعاليت کرده است .


نکته دیگر در خصوص این شرکت تعدیلات سنواتی بوده که در بررسی های مالی افزایش تعدیلات سنواتی در عملکرد 9ماهه نسبت به مدت مشابه قبل به خوبی مشهود است، لیزینگ ایرانیان تا پایان آذرماه امسال مبلغ 36میلیارد و 718میلیون ریال تعدیلات سنواتی داشته که این رقم نسبت به مدت مشابه قبل از رشد 175درصدی حکایت دارد.

ترکیب صاحبان سهام این شرکت به شرح جدول است: سایت خبری ایران و جهان، آمادگی دارد هرگونه پاسخی از سوی شرکت لیزینگ ایرانیان یا سهامداران عمده را در خصوص این خبر منتشر کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود