امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/10 1393

گروه تالار- درحالیکه این بانک از تحقق سود پیش بینی ها عقب مانده است اما در پوشش هزینه پذیرایی از پیش بینی ها فراتررفت.

بانک پاسارگاد که در بخش هزینه ها مبلغ 69 میلیارد و 461 میلیون ریال برای پذیرایی تا پایان سال مالی 93 پیش بینی کرده بود، تا پایان آذرماه مبلغ 54میلیارد و 338میلیون ریال برای پذیرایی هزینه کرد. با وجودی که این ارقام در مواجه اعداد و ارقام بانکی، رقم ناچیزی محسوب می شود اما به باور کارشناسان این ارقام جزیی تا پایان سال، می تواند با افزایش ارقام واقعی هزینه ها در مجموع، پیش بینی ها را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش ایران و جهان، بانک 42هزار میلیارد ریالی پاسارگاد که در نظر دارد مبلغ 329 ریال سود به هر سهم تا پایان سال اختصاص دهد، تا پایان آذرماه تنها 190ریال برای هر سهم کنار گذاشته و از پیش بینی ها جامانده است.

مطابق با تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده تیرماه امسال، سرمایه شرکت از مبلغ 30 هزار میلیارد ریال به 42هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش یافت و افزایش سرمایه تا مبلغ 100 هزار میلیارد ریال به مدت 3 سال در اختیار هیئت مدیره قرار گرفت.

بانک پاسارگاد پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 با سرمایه30هزار میلیارد ریالی مبلغ 461 ریال پیش بینی کرد و با افزایش سرمایه این پیش بینی ها تغییر یافت و سود هر سهم به میزان 329ریال پیش بینی شد.
این بانک اعلام کرده است که افزایش سرمایه مذکور تا قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به ثبت خواهد رسید.

بررسی های مالی نشان می دهد که این بانک عملکردش را تا پایان آذرماه امسال براساس سرمایه جدید سنجیده است. نگاهی به عملکرد این بانک نشان می دهد که در بسیاری از بخش ها این بانک نتوانسته به پیش‌بینی های عرف خود برسد. چنانچه تحقق 7هزار و 982 میلیارد ریالی سود خالص این شرکت در حالی که پیش بینی سالانه رقمی بالغ بر 13هزار و 826 میلیارد ریال بود، نمونه این مدعاست.

بخش دیگری از عملکرد بانک پاسارگاد به درآمدهای آن اختصاص دارد.این بانک پیش بینی کرده است که مجموع درآمدهایش تا پایان سال به مبلغ 24 هزار و 804 میلیارد 263 میلیون ریال برسد. اما در پایان سه ماهه سوم سال تنها به 13هزار و 753 میلیارد و 839 میلیون ریال آن دست یافته و از پیش بینی ها جامانده است. این درحالی است که این بانک تا پایان سال باید بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال به درآمدها اضافه کند تا پیش بینی ها محقق شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود