امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
03/20 1394

ایران و جهان - بیمه دی در حالی که زیان انباشته سال گذشته را 226 میلیارد تومان گزارش کرده فهرستی نیز از تخلفات قانونی دارد که رعایت نشده است .

به گزارش ایران و جهان، زیان انباشته 226 میلیارد تومانی در لابه لای اطلاعات مالی بیمه دی نشان می دهد که این شرکت هنوز نتوانسته است آنچنان که باید وضعیت مالی خود را احیا کند .
در لابه لای اسناد مالی این شرکت بدهی هایی نیز وجود دارد که بالغ بر 295 میلیارد و 469 میلیون ریال بدهی به وزارت بهداشت بیش از 23 میلیارد ریال بدهی به صندوق تامین خسارت های بدنی،بیش از 94 میلیارد ریال عوارض نیروی انتظامی است .
خسارت های پرداختنی به بیمه گذاران نیز از دیگر ارقام تشکیل دهنده این اطلاعات است که به بیش از 776 میلیارد ریال می رسد.
البته این شرکت لیست بلند بالایی از قوانین بیمه ،قانون تجارت و مصوبات شورای عالی بیمه را رعایت نکرده و با این وجود سهامداران را فراخوانده است. بیمه دی که فراز و نشیب های بسیاری را در سال قبل، پشت سرگذاشته، سرانجام پرونده عملکرد سال مالی 93 را بست و برای تشریح آن نزد سهامداران آماده است.
بنابراین گزارش، شرکت بیمه دی، در سال 93 عمده تلاش را برای تسویه حقوق زیان دیدگان حقیقی قراردادهای سنوات گذشته صرف کرده است و به منظور کاهش خسارت در 93 بیمه نامه هایی اخذ و صادر کرده که کمترین نرخ ضریب خسارت را حتی در رشته های خودرو و درمان داشته است. از این حیث کاهش 66 درصدی خسارت پرداختی و 88 درصدی نسبت خسارت ماحصل این استراتژی بوده است.

این شرکت در 93 مبلغ 2هزار و 537میلیارد و 306 میلیون ریال حق بیمه صادر کرده بود که با کسر ذخایر حق بیمه ای، مبلغ یک هزار و 782 میلیارد و 53 میلیون ریال، درآمد حق بیمه به دست آورد.

اما بررسی های مالی نشان می دهد که این شرکت در سال مالی قبل، از فعالیت های بیمه ای علاوه براینکه سودی به دست نیاورده بلکه زیانی به مبلغ 53 میلیارد ریال را در پرونده ثبت کرده است.

اما با توجه به سرفصل سایر درآمدها و هزینه های غیربیمه ای که مبلغ 552میلیارد و 103میلیون ریال بوده، سود خالص این بیمه ای در پایان سال 93 مبلغ 436میلیارد و 179 میلیون ریال گزارش شده است.

قابل توجه اینکه بیمه دی در نظر داشت که با سرمایه جدید مبلغ 245 ریال سود برای هر سهم در پایان سال مالی 93 اختصاص دهد اما نگاهی به عملکرد مالی این شرکت نشان می دهد که 22 ریال زیان برای هر سهم نتیجه عملکرد مالی این شرکت در سال 93 بوده همچنین مبلغ 196 ریال سود به ازای هر سهم از محل سودهای غیرعملیاتی عاید این شرکت شد و در نهایت مبلغ 174 ریال سود به هر سهم در پایان سال مالی 93 اختصاص داده است.

این شرکت به دلیل زیان انباشته مشمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت است. براساس اطلاعات حسابرسی شده، بیمه دی با سرمایه 611 میلیارد ریالی، مبلغ 2هزار و 226 میلیارد و 683 میلیون ریال زیان انباشته دارد.

اما براساس مصوبات مجمع عمومی فوق¬العاده آبان ماه سال 93، افزایش سرمایه به هیئت مدیره تفویض اختیارشد که سرمایه از مبلغ 611 میلیارد ریال به 500ر2 میلیارد ریال (ظرف مدت دو سال و با کسب مجوزهای قانونی لازم) اقدام کند. 
براساس گزارش هیات مدیره، مبالغ افزایش سرمایه به حساب بانکی واریز و پس از تعیین مبلغ دقیق واریزی تاییده از بانک اخذ و به سازمان بورس برای تایید و دریافت مجوز فروش حق تقدم های استفاده نشده، ارائه شده است که پس از اخذ این تاییدیه افزایش سرمایه در سازمان ثبت شرکت ها ثبت نهایی خواهد شد. جدول افزایش سرمایه های قبلی بیمه دی به شرح جدول است: 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود