امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
09/13 1396

گروه سایبان - محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع مدیران شرکت های بیمه با انتقاد از عملکرد این صنعت در حوزه مدیریت ، سرمایه گذاری و مدیریت ریسک اعلام کردکه رویکرد های صنعت نیاز به بازنگری دارد .


به گزارش رازپول رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد صنعت بیمه در سال های اخیر عنوان کرد که وضعیت زیان در صنعت بیمه به گونه ای است که تراز بیمه ایران زیان ده شده است.

به گفته وی شرایط و وضعیت صنعت بیمه نیازمند تحلیل است و صنعتی که قرار است خود پوشش دهنده ریسک سایر بنگاهها باشد خود زیان ده است. وی افزود:کارشناسان باید برای تحول صنعت تصمیم بگیرند.


وظیفه صنعت بیمه پوشس ریسک است و انتظار بر این است که خود صنعت بیمه دچار ریسک نباشد در حالیکه چالش های صنعت بیمه زیاد است  به گفته وی صحبت های من ناظر بر یک دوره خاص نیست ضعف نظارتی بیمه مرکزی شدید است .


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان کرد که صورت های مالی شرکت های بیمه نگران کننده است و معلوم نیست به چه دلیل این شرکت ها ادامه فعالیت می دهند.

پورابراهیمی گفت : یکی از عوامل اصلی مشکلات صنعت بیمه ضعف نظارت است و باید آسیب شناسی صورت گیرد .اگر بخشی از مشکلات به دولت بر می گردد باید رسیدگی شود . 


وی با انتقاد از نحوه مدیریت شرکت ها اضافه کرد که جریان جنس اداره شرکت های دولتی هنوز مدیریت دولتی است.



پورابراهیمی گفت :از همتی انتظار داریم که با ورود نیروهای جدید به صنعت بیمه کار ماندگاری را صورت دهد.


 رئیس کمیسیون اقتصادی گفت : اگر گزارش گری مالی را بخواهیم اجرا کنیم آیا چالش صنعت بانک برای بیمه هم ایجاد می شود که معتقدم حتما ایجاد می شود پس نباید این مسیر  استمررا یابد برای ما قابل قبول نیست که صنعت بیمه حودش دچار چالش باشد .

به گفته وی صورتهای مالی بیمه نگران کننده است بعضی از شرکتهای بیمه عملا ورشکسته  به چه دلیل دارند فعالیت خود را در اقتصاد ایران ادامه می دهند .

 وی گفت : هدف ما بیان واقعیاتی است که  صنعت بیمه را کمک کنیم در غیر این صورت باید نگران صنعت بیمه باشبم .

به گفته وی خصوصی ساری در صنعت بیمه با وجود سهام عدالت کاملا دولتی است .


وی ضمن اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده اعلام داشت : برخی معتقدند اگر صنعت بیمه را معاف کنیم منافعی که نصیب شرکتهای بیمه می شود کمتر است من خواهش می کنم دکتر همتی همراه با مدیران شرکتهای بیمه بررسی کنند اگر مجموع تصمیم بر این شد که حذف مالیات به افزایش صدوربیمه نامه و کاهش ریسک اقتصادی کمک می کند ما موافقیم اما در صورتیکه معافیتهای مالیاتی سبب خالی شدن ظرفیت ها شود خیر و  ما جمعا این تصمیم گیری را در کمیسیون مبنا قرار می دهیم.

این گفته های پور ابراهیمی در حالی است که به نظر می رسد مجددا موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده در اابهام قرار گرفت چرا که مدتهاست  بیمه گران بر لزوم خذف مالیات بر ارزش افزوده تاکید داشتند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود