امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/25 1394

ایران و جهان - ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کلیبر در  مجلس شورای اسلامی در نشستی با مدیران عامل شرکت های بیمه در سندیکای بیمه گران ایران از اعلام آمادگی مجلس برای حل مشکلات صنعت بیمه کشور خبر داد.

به گزارش ایران و جهان ، دکتر ارسلان فتحی پور در جلسه هم اندیشی شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران، از اولیا دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران برای فراهم نمودن فضای تعامل صنعت بیمه با مجلس قدردانی کرد و گفت: برگزاری اینگونه نشست ها و هم اندیشی ها قطعا آثار مثبتی خواهد داشت و امیدوارم همواره تداوم یابد.

وی درباره عوارض وضع شده بر صنعت بیمه کشور گفت: صنعت بیمه می تواند در اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشد. حضور بنده در سندیکای بیمه گران ایران نیز به دلیل اعتقاد قلبی بنده به این موضوع است. لذا به فعالان صنعت بیمه اطمینان می دهم که همانند سیستم بانکی کشور، صنعت بیمه را نیز از عوارض معاف خواهیم نمود.

وی پس از شنیدن سخنان مدیران عامل شرکت های بیمه در خصوص ابهامات قانون جدید بیمه شخص ثالث گفت: طرح و لایحه بیمه شخص ثالث مدت زیادی در مجلس باقی مانده بود و تلاش ما بر این بود که به دائمی شدن این قانون سرعت بیشتری بخشیم؛ ‌چرا که این قانون در ابتدا بصورت آزمایشی اجرا و سپس تمدید شده بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی با ذکر این نکته که در بررسی قانون شخص ثالث اصلاحات لازم انجام شده است،‌ اظهار داشت: در بررسی این قانون نظرات بخش خصوصی اعمال شده و می توان گفت که قانون جدید شخص ثالث در بسیاری از موارد به نفع بخش خصوصی بوده است. در بعضی موارد نیز احتمال اینکه ماده ای از این قانون توسط شورای نگهبان مورد ایراد قرار گیرد وجود دارد که در آن صورت، ایراد مطرح شده را نیز بررسی خواهیم کرد. در کل باید گفت که با تصویب قانون شخص ثالث، 80 درصد مشکلات مرتبط با این قانون برطرف شده است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت سوددهی صنعت بیمه عنوان کرد: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که صنعت بیمه نیز مانند بانک، سودآور باشد تا بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در صنعت بیمه رغبت داشته باشد.

کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: بهترین روش اجرای اصل 44 این است که همه صنایع را سودده در نظر بگیریم؛ لذا باید به صنعت بیمه نیز همانند بانک ها فرصت سوددهی داده شود.

دکتر فتحی پور در پایان گفت: اکنون صنعت بیمه کشور زیانده است. لذا باید به حمایت از این صنعت پرداخت که یکی از این راه ها، حذف عوارض از صنعت بیمه کشور است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود