امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
05/9 1396


گروه سايبان - بیمه معلم که به استناد صورت سود و زیانش در سال 95 به نسبت سال قبل آن دست کم 96 میلیارد ریال کاهش سود خالص را تجربه کرده، تلاش می کند با «هیپنوتیزم» این کمبود را جبران کند.
به گزارش پایگاه خبری رازپول،  
صورت های مالی بیمه معلم در سال گذشته با کاهش 21 درصدی سود مواجه بوده است، این در حالی است که حق بیمه صادره آن 26 درصد بیشتر شده است و این ارقام کاغذی است ومسلما با ارقام وصولی فاصله دارد . البته در کنار از رشد خسارت ها هم رشد نشان می دهد و عوارض پرداختی شخص ثالث هم نشان می دهد که فروش شخص ثالث در این شرکت هم از رونق برخوردار است.

 از سوی دیگر هزینه های اداری و عمومی این شرکت در سال گذشته بیش از 32 درصد افزایشی بوده است و از بیش از 50 میلیارد تومان بیش از 70 میلیارد تومان گزارش شده است .

بیمه معلم در چنین شرایطی، مدیر امور نمایندگان خود را تغییر داده و با تشکیل مدیریت تازه ای با عنوان «مدیریت توسعه بازار و ارتباط با مشتریان» تلاش می کند سهم بیشتری از بازار را جذب کند.سهم بازار این شرکت تا پایان سال گذشته کمی بیش از 3 درصد عنوان شده بود.

در اتفاقی نادر، این شرکت که پیش از این نمایندگان و کارکنان خود را به حضور در همایش ها ترغیب می کرد، این بار خود متولی برگزاری یک همایش شده است .
آن طور که در نامه دعوت به همایش آمده، «براي نخستين بار تمامي خانواده بيمه معلم در بزرگترين همايش بازاريابي بيمه شركت حضور خواهند يافت.»

آزاد حسنی، مدیریت توسعه بازار و ارتباط با مشتریان بیمه معلم در نامه ای خطاب به کارگزاران صنعت بیمه کشور نوشته است: «با توجه به نامگذاري سال 96 به سال توسعه بازاريابي و رضايتمندي مشتريان توسط مدير عامل شركت، بنا داريم بزرگترين همايش بازاريابي بيمه شركت را با حضور مدرسان برتر دنيا در حوزه بازاريابي برگزار نماييم. حضور مديران، نمايندگان شركت و كارگزاران مطرح صنعت بيمه در اين همايش، نقطه عطف بزرگي در زمينه بازاريابي شركت بيمه معلم و همكاري بيشتر با شما خواهد بود.»

اما این همایش چگونه می تواند «نقطه عطفی» در «همکاری بیشتر» با نمایندگان و کارگزاران باشد؟ مطالعه جدول هزینه ثبت نام در همایش، این موضوع را شفاف می کند.
آن طور که در این جدول آمده، هزینه ثبت نام برای صندلی VIP حداقل 700 هزار تومان و برای صندلی های عادی 600 هزار تومان است، بنابراین حضور دست کم 250 نفر در این همایش می تواند درآمدی میلیون تومانی برای شرکت به همراه داشته باشد.

اما نگاهی به جزئیات همایش نیز خالی از لطف نیست. عنوان کلی «همایش بزرگ بازاریابی» نشان می دهد که هدف دقیقی در طراحی آن مدنظر نبوده است. از سوی دیگر علاقه شرکت بیمه معلم برای اسپانسری و دعوت از مدرسان خارجی که روزمه آنها چندان مشخص نیست و حتی مانند «برایان تریسی» با ابهاماتی نیز همراه است، جالب توجه است؛ در حالی که هم اکنون در کشورمان هم مدرسان قابلی در حوزه بازاریابی حضور دارند.

شرکت بیمه معلم تلاش می کند خود را در بازار متفاوت جلوه دهد. اجرای کمپین تبلیغاتی «بلاگردونه، لبخندونه» که هیچ نشانی از مفهوم بیمه نیز در آن مشاهده نمی شد و حتی دستور زبان فارسی را نیز به بازی گرفته بود، شاهد این مدعاست.

آن طور که در برنامه های این همایش دو روزه آمده، یکی از محورهای آن «روش هاي هيپنوتيزمي فروش بيمه به مشتريان» است! اصطلاحی که در نگاه اول چنین القا می کند که شاید فروشنده قصد دارد کالای نامطلوب خود را با اغوا کردن خریدار به او بفروشد.





شاید به همین دلیل است که اطلاعات موجود در سامانه رسيدگي به شكايات بيمه گزاران بیمه مرکزی نشان می دهد تعداد شکایات از این شرکت در سال گذشته حدود 20 درصد نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است!

.

  1. میهمان
    پاسخ 9 مرداد 1396 13:20 نيما
    شما به رزومه برايان تريسي ميگيد مبهم؟؟؟ اصلا تاحالا يه كتاب از ايشون خوندين؟ تا حالا يه سمينار ايشون رو شركت كردين؟؟؟ به جرات ميگم قريب به اتفاق سخنوران داخلي نوشته هاي برايان تريسي رو كپي ميكنند و تحويل مردم ميدن

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود