امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
05/14 1393

ایران و جهان - صورت های مالی شرکت بیمه معلم در سال مالی 1392 نشان داد که این شرکت توانسته با صدوربیش از 880 هزار فقره بیمه نامه، معادل 3هزار و 14میلیارد ریال حق بیمه تولید کند که این رقم نسبت به سال مالی گذشته 38 درصد افزایش دارد. بیمه معلم در سال 92 بابت جبران خسارات 180 هزار فقره پرونده ، بیش از 2 هزار و 18 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد و با رویکرد پرداخت منصفانه خسارت موجب جلب رضایت مشتریان شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، مجمع عمومی شرکت بیمه معلم با حضور 100 درصد صاحبان سهام، در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی برگزار شد،
این مجمع به ریاست مهندس محمدحسین داجمر برگزار و محمد ابراهیم تحسیری مدیر عامل شرکت بیمه معلم گزارش عملکرد شرکت بیمه معلم را به اعضای مجمع عمومی صاحبان سهام تشریح نمود :
بر این اساس صورتهای مالی شرکت بیمه معلم در پایان سال 1392 حاکی از 402 میلیارد ریال سود عملیات بیمه ای و در نهایت 215 میلیارد ریال سود قبل از کسر مالیات است. 

کنترل ضریب خسارت
بیمه معلم در سال 92 بابت جبران خسارات 180 هزار فقره پرونده ، بیش از 2 هزار و 18 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد و با رویکرد پرداخت منصفانه خسارت موجب جلب رضایت مشتریان شد. 
این در حالی است که حق بیمه و خسارت پرداختی در سنوات قبل ( در 10 سال گذشته)، حاکی از افزایش رشد تولید حق بیمه نسبت به افزایش خسارات بوده است. همچنین بیمه معلم درسال 92 توانست ضریب خسارت خود را از 76 به 69 درصد کاهش دهد که این کاهش حاصل موفقیت راهبردهای شرکت در اجرای برنامه های عملیاتی، مدیریت موثر ریسک و عملکرد بیمه ای است.

توسعه فرهنگ بیمه
بر اساس گزارش ارائه شده در مجمع، بیمه معلم برای ارایه خدمات مناسب به بیمه گزاران، به موازات توسعه فعالیت هایش به برگزاری کلاس های آموزش بازدید اولیه و بازآموزی کارشناسان شعب و نمایندگان اقدام کرد."بیمه آرامش خانواده" طرحی بود که بیمه معلم در سال 92 در سه سطح متناسب با درآمد خانوارها به بازار عرضه کرد که با استقبال خوبی روبه رو شد و شرکت به منظور تشویق هموطنان به خرید محصولات بیمه ای و اشاعه فرهنگ بیمه ، به قید قرعه به خریداران این طرح جوایز نقدی پرداخت نمود.

یکی از بزرگترین پرونده های خسارت در بیمه های p&I و بیمه بدنه کشتی که مربوط به تصادف کشتی Aali با کشتی اقیانوس پیما DFO در چین در سال 2010 بود .در سال 92 پس از طی مراحل قانونی به مبلغ 7/6میلیون دلار در بخش p&I و 5.1 میلیون دلار در بخش بدنه کشتی به مالک کشتی و زیان دیده پرداخت و تسویه شد. پرداخت 11.8 میلیون دلار خسارت در این پرونده ضمن تائید توانگری شرکت بیمه معلم در پرداخت خسارت های سنگین مبین بلوغ صنعت بیمه کشور برای اتکا به توان داخلی است زیرا در این پرونده صرفا" بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه داخلی به عنوان بیمه گران اتکائی بیمه معلم را همراهی و پشنیبانی نموده اند.

رسیدن به بالاترین سطح توانگری مالی در پایان سال 92
بر اساس آئین نامه 69 مصوبه شورای عالی بیمه توانگری شرکتهای بیمه بر اساس صورتهای مالی محاسبه و به پنج طبقه رتبه بندی می شوند . شرکت بیمه معلم که در سال 1391 حائز رتبه 4 توانگری شده بود بر این اساس برنامه های خود را برای افزایش نسبت توانگری به رتبه 1 را شامل افزایش سرمایه و متناسب نمودن سبد پرتفوی بیمه ای در پیش گرفت که منجر به ارتقا نسبت توانگری به 108 و کسب رتبه یک توانگری درپایان سال 1392 گردید.
سپس گزارش حسابرس قانونی به مجمع توسط نماینده موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به اعضای مجمع عمومی بیمه معلم ارایه و مورد تصویب قرار گرفت. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین گردید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود