امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
02/4 1393

ایران و جهان - گزارش آمار مقدماتي عملكرد بازار بيمه كشور در سال 1392اعلام شد این گزارش نشان می دهد که نسبت خسارت در برخی شرکت های بیمه به مرز هشدار رسیده است همچنین ...

به گزارش خبرنگار ایران و جهان، آمارهاي اوليه موجود از فعاليت 27 شركت بيمه مستقيم (ايران، دانا، آسيا، البرز، معلم، پارسيان، كارآفرين، رازي، ملت، توسعه، سينا، اميد، حافظ، سامان، دي، نوين، ايران معين، پاسارگاد، ميهن، كوثر، ما، متقابل كيش، آرمان، آسماري، تعاون، متقابل قشم و سرمد) در دوازده ماهه سال 1392، حاكي از رشد و موفقيت در شاخص هاي عملكردي بازار بيمه است .

بنابرآمارهای رسمی بیمه مرکزی حجم حق بيمه توليدي بازار بيمه کشور در مدت مذکور با 27.3 درصد رشد نسبت به سال گذشته بيش از 165.7 هزار ميليارد ريال گزارش شده است. بر این اساس سهم بخش غيردولتي از اين مقدار به 54.5 درصد رسيد و 5. 45 درصد ديگر توسط بيمه ايران در نقش تنها شركت بيمه دولتي توليد شده است. 

بنابرگزارش های اداره تحلیل های آماری بیمه مرکزی تعداد بيمه‌نامه‌هاي صادره در اين مدت نيز با 11 درصد رشد نسبت به سال قبل در حدود 42.8 ميليون فقره بود كه سهم بخش غيردولتي از اين تعداد، 57.2 درصد است. به گزارش ایران و جهان در این مدت 43.2 درصد حق‌بيمه‌هاي توليدي به رشته بيمه شخص‌ثالث و مازاد اختصاص داشته است و 19.1 درصد حق بيمه هاي توليدي مرتبط با بيمه درمان بود.

درگزارش اداره تحليلهاي آماري بیمه مرکزی به بحث خسارت ها نیز اشاره شده تا جائی که شركت‌هاي بيمه نرديك به 106.2هزار ميليارد ريال خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت کردند كه در مقايسه با سال قبل 35.5درصد رشد نشان مي‌دهد. بر این اساس 49.5درصد از خسارتهاي بازار بيمه توسط بخش غيردولتي جبران شد و 50.5درصد مابقي به بيمه‌گذاران شركت بيمه ايران اختصاص داشت. 

در سال گذشته شركت هاي بيمه حدود 17 ميليون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل، 31.7 درصد رشد داشته و سهم بخش غيردولتي از اين تعداد، 29.5 درصد است.شایان ذکر است 47.2درصد از خسارت‌هاي بازار بيمه در رشته بيمه شخص ثالث و مازاد پرداخت شده است و 30.1 درصد از خسارت هاي پرداختي به بيمه درمان اختصاص داشت.

نسبت خسارت در سال گذشته نشان می دهد که طي اين مدت، نسبت خسارت بازار بيمه معادل 64.1درصد بود و در مقايسه با سال قبل 3.9واحد افزايش نشان ‌داد. 
بر این اساس از ميان 8 شركت‌ بيمه اي ايران، آسيا، دانا، البرز، پارسيان، كارآفرين‏، سينا و پاسارگاد؛ كه در سال گذشته سهم عمده از بازار بيمه داشتند هر يك داراي سهم بالاتر از 3 درصد و در مجموع 80.8 درصد سهم از بازار، نسبت خسارت دو شركت بيمه ايران و سينا (به ترتيب با 71.1 و 66.5 درصد) بالا‌تر از اين نسبت در بازار بيمه است. 

همچنین نسبت خسارت شركت های بيمه دي با 370.1، متقابل قشم با 69.5‏، سرمد با 68.8 و معلم با 68.3 نيز بالاتر از اين ميزان در بازار بيمه است .

رشته‌هاي بيمه درمان و شخص ثالث نیز مازاد نسبت خسارتي بالاتر از بازار بيمه داشتند که به ترتيب با 101.1 و 69.9 درصدگزارش شده است . 
امار مذکور از بیمه ما در حالی اعلام می شود که یک مقام آگاه در بیمه ما حق بیمه تولیدی این شرکت در سال گذشته را بالغ بر 120 میلیارد تومان،خسارت پرداختی راحدود 30 میلیارد تومان و نسبت خسارت را 25درصد اعلام و نسبت خسارت اعلامی از سوی بیمه مرکزی را تکذیب کرد.
شایان ذکر است که این نسبت ها پیش از این از روی سایت بیمه مرکزی اخذ شده بود که پس از اصلاحات این سایت نیز اصلاح شد.


گزارش عملکرد مقدماتی شرکت های بیمه در سال 1392 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود