امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/22 1394

ایران و جهان - صنعت بيمه كشور در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۴ حدود٣٢.٢هزار ميليارد ريال خسارت به بيمه ‌گذاران پرداخت كردند كه در مقايسه با چهار ماهه اول سال قبل ۱۹.۶درصد رشد نشان مي‌دهد.

به گزارش ایران و جهان، به تازگی بیمه مرکزی آمار عملکرد صنعت بیمه در 4 ماهه اول امسال را منتشر کرده است که در این آمار نرخ رشد حق بیمه تولیدی شرکت های متقابل کیش با 154درصد ، تعاون 43.14درصد، میهن 17.41درصد ، ملت 14.21درصد ،نوین 12.16درصد ،آسماری 7.98درصد و پارسیان با 3.17 درصد کاهش یافته است.
در مقابل برخی شرکت ها نیز با افزایش نسبت خسارت روبه رو بوده اند . بر این اساس نسبت خسارت بیمه سینا به 93درصد و نسبت خسارت بیمه ملت 76درصد و بیمه های دانا و نوین به 71درصد رسیده است . 

بر اساس اعلام اداره تحليل هاي آماري حجم حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه با ۱۰.۶درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۶۳.۲ هزارميليارد ريال رسيد. سهم بخش غيردولتي از اين مقدار به ۶۳.۵ درصد رسيد و ۳۶.۵ درصد ديگر توسط بيمه ايران در نقش تنها شركت بيمه دولتي توليد شد.

شركت هاي بيمه ايران، آسيا، البرز، دانا، پارسيان، كوثر، پاسارگاد، كارآفرين و معلم (هر يك داراي سهم بالاتر از سه درصد) در مجموع بيش از ۸۳ درصد از حق بيمه توليدي را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس اين گزارش، ۳۹.۴ درصد حق‌بيمه‌هاي توليدي به رشته بيمه شخص‌ثالث و مازاد و ۲۰.۸ درصد به بيمه درمان اختصاص دارد. سهم بيمه هاي زندگي و بدنه اتومبيل به ترتيب به ميزان ۱۲.۲ و ۶ درصد از پورتفوي حق بيمه توليدي بازار رسيد. تعداد بيمه‌نامه‌هاي صادره در اين مدت نيز با ۵.۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از ۱۳.۹ ميليون فقره بود.

طبق گزارش اداره تحليل هاي آماري بيمه مركزي، شركت‌هاي بيمه طي اين مدت همچنين حدود ۳۵.۲ هزار ميليارد ريال خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت كردند كه در مقايسه با چهار ماهه اول سال قبل ۱۹.۶ درصد رشد نشان مي‌دهد. ۳۶.۹ درصد از خسارت‌هاي بازار بيمه در رشته بيمه شخص ثالث و مازاد و ۳۵.۹ درصد از خسارتهاي پرداختي در رشته بيمه درمان پرداخت شده است. بيمه هاي بدنه اتومبيل و زندگي به ترتيب حدود ۷ و ۶.۷ درصد از خسارت هاي پرداختي بازار بيمه سهم دارند. همچنين ۵۵.۱ درصد از خسارت هاي بازار بيمه توسط بخش غيردولتي جبران شده است.

همچنين شركت هاي بيمه نزديك به ۷.۶ ميليون مورد خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت ‌نمودند كه در مقايسه با سال قبل حدود ۲۶.۳ درصد رشد داشته است.

طي اين مدت، نسبت خسارت بازار بيمه معادل ۵۵.۶ درصد بود و در مقايسه با سال قبل ۴.۲ واحد افزايش نشان ‌داد. نسبت خسارت ۶ شركت بيمه، سينا، ملت، نوين، دانا، ايران و ميهن بالاتر از اين ميزان در بازار بيمه بوده و ( به ترتيب با ۹۳.۹، ۷۶.۵ ، ۷۱.۵ ، ۷۱.۱ ، ۶۸.۵ و ۶۲.۴ درصد است. 

سه رشته‌ بيمه اعتبار، درمان و بدنه اتومبيل به ترتيب با حدود ۳۲۷.۹، ۹۵.۹ و ۶۶ درصد، نسبت خسارتي بالاتر از بازار بيمه داشتند. پس از اين سه رشته، نسبت خسارت رشته‌ هاي شخص ثالث و مازاد، مسئوليت و حوادث راننده (با ۵۲.۲ ، ۴۷ و ۴۶.۷ درصد) بالاتر از اين نسبت در ساير رشته هاي بيمه بوده اما پايين تر از نسبت خسارت بازار بيمه قرار دارند.
به دلیل انتشار جداول به صورت افقی پوزش می خواهیم .
 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود