امروز: شنبه، 29 اردیبهشت 1403
03/7 1393

ایران و جهان- شرکت بیمه حافظ هنوز به بازار سرمایه نیامده، در مرجع رسیدگی به  تخلفات انظباطی ناشران ثبت شده نزد بورس گرفتار شده است. گفته می شود که پرونده این شرکت که بدون اطلاع سازمان بورس، مجمع فوق العاده برگزار و افزایش سرمایه را نزد مرجع ثبت شرکت ها، به ثبت رسانده، درجریان است.

به گزارش ایران و جهان، این شرکت درصدد پذیرش در بازار پایه فرابورس است، در اطلاعیه آن به مطلبی اشاره شده که پرده از تخلف انظباطی بیمه حافظ برمیدارد. در این اطلاعیه آمده است " با وجود ثبت شرکت بیمه حافظ (سهامی‌عام) در تاریخ 91.5.22 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بدون رعایت ترتیبات قانونی افزایش سرمایه و اخذ مجوزهاي لازم، بدون اطلاع به این سازمان اقدام برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده، تصویب افزایش سرمایه از مبلغ 15 میلیارد ریال به مبلغ 61 میلیارد ریال (از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی‌های ثابت) و ثبت آن نزد مرجع ثبت شرکت‌ها کرده است. لذا، موضوع در مرجع رسیدگی به تخلفات انضباطی ناشران ثبت شده نزد این سازمان در دست بررسی است.

شنیده ها حاکی از آن است که پرونده این شرکت در مرجع رسیدگی به تخلفات انظباطی ناشران بورسی درجریان است این شنیده ها می افزاید این شرکت بابت این تخلف ملزم به پرداخت جریمه نقدی خواهد شد.

در بند 4گزارش حسابرس مستقل این شرکت در دوره مالی 6ماهه اول 92 آمده است پیگیری های انجام شده به منظور وصول مبلغ 28میلیارد و 571میلیون ریال مانده مطالبات از بیمه گذاران، نمایندگان وسایر اشخاص که عمدتا مربوط به مطالبات سنواتی از شرکت بیمه کمک رسان ایران بوده، تا تاریخ تهیه این گزارش به نتیجه نرسیده است. با توجه به مراتب فوق، قابلیت بازیافت کامل مبالغ مذکور و عدم نیاز به احتساب ذخیره در رابطه با آنها برای این موسسه احراز نشده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود