امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
07/8 1393

ایران و جهان- شرکت 61میلیارد ریالی بیمه حافظ که درسه ماهه اول امسال، 7میلیارد و 1022 میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است بنابر اعلام رسمی سایت بیمه مرکزی مدیر عامل دارای تائید صلاحیت ندارد .

به گزارش ایران و جهان، شرکت بیمه حافظ پس از اینکه نتوانست در اولین فراخوان، مجمع را برگزار کند در اول شهریور مجمع را برگزار و صورت های مالی را به تصویب رساند.

درحالی که گفته می شود این شرکت برنامه ورود به فرابورس را دارد اما در حال حاضر براساس مفاد بند ب ماده 99 قانون برنامه پنجم ساله پنجم توسعه در بازار پایه فرابورس معامله می شود. 

28 مرداد ماه بود که نماد معاملاتی این شرکت برای برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده متوقف شد وتا امروز نیز خبری از بازگشایی آن شنیده نمی شود. یک منبع آگاه در این خصوص می گوید تغییرات در هیات مدیره این شرکت باید به تایید بیمه مرکزی برسد سپس اطلاع رسانی شود، گفته می شود که برخی از نمایندگان حقوقی ها در هیات مدیره مورد تائید بیمه مرکزی قرار نگرفته اند. 

این منبع آگاه گفت که اعضای هیات مدیره جدید این شرکت براساس جلسه هیات مدیره سوم شهریور امسال، شامل شرکت های آروشا پارس کیش، پتروماد سبز کیش، پدیده تجارت انشان، پرند تجارت پرشیا، سرمایه گذاری کیان پرتال و موسسه بنیان حقوقی کیان داتستان هستند. مهران رضوانی مدیر عامل جدید این شرکت است گرچه وی چندماه پیش از این انتصاب نیز مدیرعامل بود.
این در حالی است که در سایت بیمه مرکزی از خرداد سال جاری نیز خبری از اسامی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت نیست . 
بیمه حافظ در مجمع سال مالی 92 مصوب کرد که مبلغ 65ریال سود نقدی میان سهامداران تقسیم کند و مبلغ یک میلیارد و 200میلیون ریال به هیات مدیره پاداش بدهد.

لازم به اشاره است که این شرکت در سه ماهه نخست امسال مبلغ 4میلیارد و 430 میلیون ریال سود عملیاتی داشت و 74ریال سود عملیاتی برای هر سهم محقق کرد.
سود خالص بیمه حافظ تاپایان خرداد ماه امسال مبلغ 4میلیارد و 516میلیون ریال به دست آمده است.اما در حالی که این شرکت 61 میلیارد ریال سرمایه دارد در سه ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر 7 میلیارد و 102 میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است .
این شرکت از جمله شرکت هایی است که در مناطق آزاد فعالیت دارد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود