امروز: پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
07/1 1393

ایران و جهان - بیمه مرکزی گزارش عملکرد شش ماه را به دلیل آنچه تعلل نامیده می شود منتشر نکرده است .
به گزارش ایران و جهان ، در حالی که شش ماه از سال 1393 سپری می شود اما بیمه مرکزی هنوز آمار عملکرد این مدت را در سایت خود منتشر نکرده است و آخرین گزارش های آماری آن مربوط به سال گذشته است. این در حالی که است امین در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود نیز در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص ارائه گزارش های آماری 5 ماهه اخیر اذعان داشت که آماری در این زمینه ندارد و به زودی سایت بیمه مرکزی آمارها را منتشر خواهد کرد .
اما یک مقام آگاه نیز در این خصوص به ایران و جهان نیز اذعان داشت که تعلل در انتشار به دلیل عدم ارائه آمارها از سوی برخی شرکت های بیمه در درج آن در سامانه سنهاب است که متعاقب این عدم ارسال استخراج آمار عملکرد فصلی به تاخیر افتاده است .
اما آمارهای رسمی اذعان دارد که تولیدحق بیمه در سال گذشته به 162.1 هزار ميليارد ريال حق بيمه رسیده که با رشد 23.2 درصد نسبت به سال قبل مواجه است .آمارها اذعان دارد که حق بیمه تولیدی نیز در این مدت در مقايسه با پنج سال گذشته 3.5 برابر شده است.
همچنین طي پنج سال اخير، رتبه جهاني در حق بيمه توليدي با 4 پله ارتقاء و در منطقه يك پله صعود داشته است. در سال 1392 ، حق بيمه سرانه با رشد 22 درصدي به 2.1 ميليون ريال رسيد. شاخص مذكور نسبت به سال گذشته حدود 380 هزارريال افزايش داشت.با اين وجود طي سالهاي اخير، ميزان رشد ر سانه حق بيمه در كشور روند صعودي داشته به نحوي كه در مقايسه با دنيا و منطقه سريعتر افزايش پيدا كرده است.


در ادامه آمار عملکرد شرکت های بیمه به روایت جداول در سال 1392 منتشر می شود .  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود