امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
05/3 1394

ایران و جهان - سنهاب، سامانه ای است که ادعا می کند آمار و عملکرد صنعت بیمه را به روز کرده است ،اما آنچه در عمل قابل مشاهده است اینکه تغییرات چندانی را در به هنگام سازی ارائه اطلاعات و آمار صنعت بیمه به وجود نیاورده است .

شاهد این ادعا اینکه آمار صنعت بیمه در سایت رسمی بیمه مرکزی مربوط به فروردین ماه است و در حالی که به پنجمین ماه از سال ورود کرده ایم هنوز آمار دقیقی از عملکرد صنعت در ماه دوم منتشر نشده است! این در حالی است که برخی از شرکت های بیمه آمار عملکرد سه ماهه خود را به سازمان بورس ارائه کرده اند اما آمار عملکرد اردیبهشت ماه در سایت بیمه مرکزی وجود ندارد .این در حالی است که بیمه مرکزی پیش از این شفافیت در آمار و ارائه به همگام و به روز از صنعت بیمه را وعده کرده بود.

البته بحث تاخیر در ارائه آمار تنها نکته قابل تامل در خصوص عملکرد بیمه مرکزی در روزهای اخیر نیست . فصل داغ برگزاری مجامع به پایان رسید و از گوشه و کنار خبر می رسد که عملکرد برخی از شرکت های بیمه به تائید نهایی بیمه مرکزی نرسیده و برای بررسی ها بیشتر رایزنی ها ادامه دارد. این در حالی است برخی شرکت های بیمه تصمیمات خود را در جلسه مجامع اتخاذ کرده و بعضا آن را منتشر کرده اند! در حالی که فرآیند اقدامات نظارتی بیمه مرکزی هنوز به پایان نرسیده است ! به عبارت دیگر جایگاه بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر در این فرآیند تشریفاتی است چرا که ثبت مصوبات مجامع شرکت ها ظاهرا به تائید بیمه مرکزی نیاز ندارد و سهام داران و بورس به تعامل مطلوبی رسیده اند و نیازی به تائیدات مقام ناظر نمی بینند. اکنون این پرسش اساسی مطرح است که نهاد ناظر خود خواسته در پس تصمیمات شرکت ها قرار گرفته و بعد از برگزاری مجامع پا به میدان می گذارد و یا اهمال از سوی شرکت های بیمه صورت می گیرد؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود