امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
08/14 1393

مریم کائید - آمارهای تکان دهنده از صنعت بیمه از نسبت خسارت برخی از شرکت های بیمه خبر می دهد که در وضعیت هشدار قرار گرفته است .

به گزارش ایران و جهان ، بیمه مرکزی بلاخره پس از ماه ها تاخیر گزارش عملکرد صنعت بیمه را در شش ماهه ابتدای سال جاری ارائه کرد. این در حالی است که امین پیش از این عنوان کرده بود که آمارها با حضور وی در بیمه مرکزی منظبط و در ادوار منظم منتشر خواهد شد .


اما گذشته از تعلل بیمه مرکزی در انتشار عملکرد صنعت بیمه آمارهای تکان دهنده از برخي را نشان می دهد که علاوه بر شرکت های بیمه توسعه و دی که پیش از این در وضعیت هشدار قرار گرفته بود ، نسبت خسارت در شرکت بیمه سینا از 100 درصد گذشته و بیش از 111 درصد گزارش شده است .شایان ذکر است که امين شيركاني سکانداری این شرکت را به دست گرفته است .وی پیش از این سابقه مدیریت در صنعت بیمه را نداشته است .البته بيمه نوين نيز نسبت خسارت حدرد ٧٠ درصد دارد.
اما نکته دیگر بحث نسبت خسارت بیمه آرمان است . در حالی که بیمه مرکزی نسبت خسارت این شرکت را بیش از 94 درصد عنوان کرده یک مقام مسئول در این شرکت این آمار را نادرست خواند و متذکر شد که مسلما اشتباهی در میان است . این نخستین بار نیست که بیمه مرکزی در گزارش های خود آمارهای شرکت های بیمه را نادرست اعلام می کند و در آمار مربوط به سال 1392 نیز آمار عملکرد بیمه ما نادرست منتشر شده بود . به هرحال یک مقام مسئول در بیمه آرمان نسبت خسارت منتشر شده بیمه مرکزی که مربوط به نیمه نخست امسال است را نادرست اعلام کرد .

اما آمارهای رسمی نشان می دهد که حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور در شش ماهه ابتدای سال به 9 هزارو و 775 میلیاردو 362 میلیون تومان رسیده است و خسارت پرداختی صنعت نیز4هزارو 707 میلیاردو و 152 میلیون تومان گزارش شده است. حجم حق بيمه هاي توليدي بازار بيمه نسبت به نيمه اول سال گذشته 35.8درصد رشد داشته است .
تعداد بيمه نامه هاي صادره در اين مدت نيز با 25.3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود 21.7 ميليون فقره بود. همچنین 41.4 درصد حق بيمه هاي توليدي به رشته بيمه شخص ثالث و مازاد و 25.4 درصد حق بيمه هاي توليدي مرتبط با بيمه درمان بود. بنابراین حدود 67درصد بازار در اختیار این دو رشته است .

اما خسارت های پرداختی نیز در مقايسه با نيمه اول سال بالغ بر 19.3درصد رشد دارد . شركت هاي بيمه حدود 8.7 ميليون مورد خسارت به بيمه گذاران پرداخت نمودند كه در مقايسه با شش ماهه نخست سال قبل 19 درصد رشد داشته است. همچنین 39.8 درصد از خسارت هاي بازار بيمه در رشته بيمه شخص ثالث و مازاد پرداخت شده است و 32.9 درصد از خسارتهاي پرداختي به بيمه درمان اختصاص داشت.

گزارش ها اذعان دارد که همچنان نیمی از بازار بیمه کشور در اختیار بیمه ایران قرار دارد و در حالی که پیش از این سهم این شرکت به 43 درصد رسیده بود با بیش از 22درصد رشد سهم بازارش به بیش از 46درصد رسیده است .
پس از این شرکت بیمه آسیا،دانا و البرز قرار دارند که سهم آنها از بازار به ترتیب به 10.4،7.3و 6.6درصد گزارش شده است .

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که بیمه نوین نیز نسبت خسارت قابل تاملی دارند به گونه ای که نسبت خسارت این شرکت 70.9درصد است .البته نسبت خسارت بیمه دی نیز 62درصد گزارش شده و اطلاعات جدیدی از نسبت خسارت بیمه توسعه منتشر نشده است .
 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود