امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
07/26 1394

ایران و جهان - شنیده های جدید از بیمه حافظ اذعان دارد که این شرکت در حالی همچنان  در گیر و دار تصمیم مهم مدیریتی است که برخی گروه های سهام دار در این شرکت در مهرماه سهام خود را به فروش رسانده اند.


به گزارش ایران و جهان ، نهم شهریور ماه سال جاری مهران رضوانی مدیرعامل بیمه حافظ از این شرکت استعفا داد و معتقد بود که برای حفظ برند شخصی دست به چنین کاری زده است .
پس از این استعفا سهام داران این شرکت پس از رایزنی ها مهران ارژنگ مفرد که مسئولیت نائب رئیس هیات مدیره را نیز بر عهده دارند برای گزینه مدیریت شرکت به بیمه مرکزی معرفی کرده اند که شنیده های خبری اذعان دارد که صلاحیت وی نیز مورد تاکید قرار نگرفته است .
اما آئین نامه 40 در ماده ۱۱ اذعان داردکه اعضاي هيئت مديره(اعم ازا شخاص حقيقي يا نماينده اشخاص حقوقي) ، مدير عامل و قائم مقام مدير عامل (در صورت وجود) بايد ضمن داشتن مدرك كارشناسي مرتبط (بيمه، اقتصاد، امور مالي ، مديريت ، حقوق و رشته هاي مشابه)‌و نداشتن محكوميت موضوع ماده ۶۴ قانون تاسيس ، به تشخيص بيمه مركزي ايران از حسن شهرت برخوردار باشند. مدير عامل و قائم مقام مدير عامل( در صورت وجود) بايد به تشخيص بيمه مركزي ايران تجربه كاري مفيد و مؤثر داشته باشند . البته در تبصره ۳ ذیل همین ماده اذعان شده که در صورت استعفاء، عزل يا فوت مدير عامل مؤسسه بيمه يا سلب شرايط وي (به تشخيص بيمه مركزي ايران)، مؤسسه بيمه موظف است حداكثر تا دو ماه فرد واجد شرايط ديگري را به بيمه مركزي ايران معرفي کند. بيمه مركزي ايران موظف است حداكثر ظرف مدت يك ماه نظر خود را در مورد صلاحيت فرد معرفي شده اعلام كند. تا زمان انتصاب مدير عامل مورد تأييد بيمه مركزي ايران، انجام وظايف وي بر عهده رئيس هيأت مديره يا قائم‌مقام مدير عامل مؤسسه بيمه خواهد بود. چنانچه مؤسسه بيمه ‎اي به هر علت بيش از سه ماه فاقد مدير عامل تأييد صلاحيت شده باشد رئيس كل بيمه مركزي ايران موظف است در اجراي ماده ۴۱ قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه ‎گري موضوع را همراه با پيشنهاد مشخص در شوراي‌عالي‌بيمه مطرح کند.
شنیده های خبری اذعان دارد که با رد صلاحیت فرد معرفی شده از سوی بیمه حافظ این شرکت رایزنی هایی را در این خصوص اغاز کرده است . باید منتظر ماند و دید سهام داران بیمه حافظ چه کسی را برای مدیریت شرکت درنظر می گیرند .
پیش از این حسابرس شرکت در گزارش شرکت در سال گذشته اذعان کرده بود که موارد عدم رعايت الزامات قانوني مقرر در اصلاحيه قانون تجارت و مفاد اساسنامه شرکت به شرح زير است:
11.1 مفاد ماده 106 اصلاحيه قانون تجارت در خصوص ارائه صورتجلسه مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده جهت عملکرد سال مالي منتهي به 29/12/1392و مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده جهت انتخاب مديران به مرجع ثبت شرکتها رعايت نشده است و به تبع آن تغييرات صاحبان امضاء مجاز نيز به اطلاع بانکهاي شرکت نرسيده است. به همين دليل استفاده از وجوه نزد بانکها با محدوديت هايي روبرو بوده است. در جهت حل مشکلات ناشي از مسئله فوق، در سال مالي مورد گزارش شرکت اقدام به افتتاح حساب بانکي بنام دو تن از اعضاء هيئت مديره نموده و بخشي از عمليات دريافت و پرداخت از طريق حساب مزبور صورت گرفته است.
11.2مفاد مواد 114 و 115 اصلاحيه قانون تجارت در خصوص اخذ و نگهداري سهام وثيقه مديران.
11.3مفاد ماده 128 اصلاحيه قانون تجارت در خصوص تعيين حدود اختيارات مدير عامل و درج آگهي آن در روزنامه رسمي.
لازم به اشاره است که شرکت سرمایه گذاری کیان پرتال 19.76درصد سهام خود را در این شرکت به تازگی واگذار کرده است .
همچنین شرکت های پترو ماد سبز کیش و آروشا پارس کیش نیز در مجموع 19.52درصد سهام خود را در این شرکت در شهریور ماه امسال به فروش رساندند.
البته شرکت گروه اقتصاد سابین نیز مقرر بود بخشی از سهام خود را به فروش رساند که ظاهرا در این زمینه معامله ای صورت نگرفته است . 


پیش از این در پایان سال 1393 ترکیب سهام داری شرکت چنین گزارش شده بود. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود