امروز: چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
08/9 1394

ایران و جهان - بیمه میهن در حالی اعضای هیات مدیره خود را انتخاب و رسما معرفی کرده که هنوز مهر تائید بیمه مرکزی را برای صلاحیت اعضای حقیقی هیات مدیره دریافت نکرده است .

به گزارش ایران و جهان ، بیمه میهن اذعان دارد که بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به‌شرح زیر به مدت 2 سال انتخاب گردیدند.در میان شرکت های انتخابی نام سامان محيط ، تعاوني مصرف کارکنان بنياد مسکن انقلاب اسلامي، سرمايه گذاري سپهر، شرکت سرمايه گذاري سيمان تامين، شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس به عنوان اعضای اصلی و هادي مقدسي و احمد زمزم به عنوان اعضای علی‌البدل دیده می شود . افراد حقیقی در حالی انتخاب شده اند که صلاحیت آن ها باید به تائید بیمه مرکزی بر مبنای دستورالعمل آئین نامه 90 برسد . ماده 4 این آئین نامه اذعان دارد که انتصاب افراد به سمت كاركنان كليدي قبل از صدور تاييديه ممنوع است و مؤسسه بيمه موظف است قبل از انتصاب، صلاحيت حرفه اي آنها را به تاييد بيمه مركزي برساند.
 لازم به اشاره است که بیمه مرکزی در صفحه مخصوص به شرکت های بیمه اذعان دارد که «اطلاعات مربوط به مدير عامل، قائم مقام مدير عامل، اعضاي هيئت مديره، معاون/ معاونان فني، مديران فني، محاسب فني و مسئول قبولي اتكايي داخلي/خارجي شركت بيمه، صرفاً به شرح آنچه در وب سایت نهاد ناظر آمده است مورد تأييد بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران است و نام این دو عضو حقیقی جدید در سایت بیمه مرکزی دیده نمی شود ."

البته ماده 8 آئین نامه 40.6 اذعان دارد که شخص يا اشخاص حقوقي مؤسس مؤسسه بيمه بايد حداقل سه دوره مالي سابقه فعاليت داشته باشند و مكلفند يك نسخه از اساسنامه و ترازنامه و حساب عملكرد سود و زيان مصوب آن شخص يا اشخاص حقوقي در سه سال مالي قبل را همراه اظهارنامه‌اي مشتمل بر اسامي ‌اعضاي هيئت‌مديره و سهامداران عمده (داراي بيش از پنج درصدسهام) و ساير اطلاعات ضروري به بيمه مركزي ارائه دهند. بنابراین عضو جدید حقوقی هیات مدیره نیز باید صلاحیت خود را طبق این آئین نامه به تائید بیمه مرکزی برساند و سپس نسبت به اخذ صلاحیت نماینده حقوقی طبق آئین نامه 90 اقدام کند.

در توضیحات اطلاعیه رسمی این شرکت آمده که باتوجه به عدم تاييد اعضاي هيات مديره انتخابي در مجمع عمومي عادي ساليانه مورخ10/تیر/94 ، جهت تکميل اعضاي هيات مديره ، طي مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده مورخ 28/مهر /94 شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس به عنوان عضو اصلي و آقايان احمد زمزم و هادي مقدسي به عنوان اعضاي علي البدل براي مدت باقيمانده انتخاب شدند و باید منتظر ماند و دید صلاحیت این افراد به تائید بیمه مرکزی می رسد یا خیر . نکته دیگر اینکه ماموریت مهم بیمه میهن با توجه به روزهای باقی مانده تا پایان سال افزایش سرمایه شرکت بنابر تاکیدات بیمه مرکزی است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود