امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
10/6 1394

ایران و جهان - در حالی که عضو هیئت مدیره بیمه تعاون به عزل مدیرعامل بیمه تعاون اشاره می کند اما بیمه مرکزی همچنان علی حبیب محمدی را مدیرعامل می داند .
به گزارش ایران و جهان یکی از اعضای هیات مدیره بیمه تعاون مدعی شده است که مدیرعامل بیمه تعاون عزل شده و از این پس مطابق ماده ۴۳ اساسنامه، مدیریت بیمه تعاون بر عهده هئیت مدیره است.

محمدرضا نظام آبادی در گفت‌وگو با تسنیم، از عزل مدیر عامل بیمه تعاون خبر داده است.

عضو هیئت مدیره بیمه تعاون ادامه داد: با توجه به سوء مدیریت علی حبیب محمدی، مدیرعامل بیمه تعاون از این سمت عزل شد.

نظام آبادی بیان کرد: عزل حبیب محمدی مصوبه هیأت مدیره در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۹۴ بود که روز گذشته با آن موافقت شد. از این پس مقرر شد طبق ماده ۴۳ اساسنامه بیمه تعاون، مدیریت این بیمه به عهده هیئت مدیره باشد. این در حالی است که آئين نامه شماره ۳/۴۰(مكمل آئين نامه ضوابط تأسيس مؤسسات بيمه غير دولتي) در تبصره ۳ اذعان دارد که در صورت استعفاء، عزل يا فوت مدير عامل مؤسسه بيمه يا سلب شرايط وي (به تشخيص بيمه مركزي ايران)، مؤسسه بيمه موظف است حداكثر تا دو ماه فرد واجد شرايط ديگري را به بيمه مركزي ايران معرفي نمايد. بيمه مركزي ايران موظف است حداكثر ظرف مدت يك ماه نظر خود را در مورد صلاحيت فرد معرفي شده اعلام كند. تا زمان انتصاب مدير عامل مورد تأييد بيمه مركزي ايران، انجام وظايف وي بر عهده رئيس هيأت مديره يا قائم‌مقام مدير عامل مؤسسه بيمه خواهد بود.

چنانچه مؤسسه بيمه ‎اي به هر علت بيش از سه ماه فاقد مدير عامل تأييد صلاحيت شده باشد رئيس كل بيمه مركزي ايران موظف است در اجراي ماده ۴۱ قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه ‎گري موضوع را همراه با پيشنهاد مشخص در شوراي‌عالي‌بيمه مطرح کند.
آمارها اذعان دارد که حق بیمه تولیدی بیمه تعاون در هشت ماهه ابتدای سال جاری به رقم 430 هزارو 613 میلیون ریال رسیده است که با 20.57درصد رشد منفی همراه است .این در حالی است که تعداد بیمه نامه های شرکت بیش از 296درصد رشد را نشام می دهد و به نظر می رسدکه تخفیفات غیر فنی در این مدت ارائه شده است . از سوی دیگر بیمه تعاون در همین مدت بالغ بر 124 هزارو 720 میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است که با رشد 620درصدی همراه است . 
این در حالی است که پیش از این معاون نظارت بیمه مرکزی در خصوص ارائه تخفیفات در برخی رشته های خاص از هشدار به برخی شرکت های بیمه خبر داده بود و اعلام کرد که درصورت عدم تبعیت شرکت ها از این تصمیمات با مدیرعامل برخورد خواهد شد .

حبیب محمدی از اوایل بهمن ماه سال 1393 در صندلی مدیریت بیمه تعاون قرار گرفت . علی حبیب محمدی قبلا در بیمه‌های مرکزی، ایران، کارآفرین و حافظ با سمت‌های مختلف از جمله کارشناس، مدیر کل و معاون مدیر عامل و مدیر عامل مشغول به کار بود.لازم به ذکر است که شركت های تعاوني پيشگامان كوير يزد ،سرمايه‌گذاري استان سيستان و بلوچستان به نمايندگي فرهاد شهركي،اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسكن فرهنگيان ايران به نمايندگي محمدرضا نظام‌آبادي،بانك توسعه تعاون به نمايندگي اكبر نجفي به عنوان اعضای هیات مدیره این شرکت معرفی شده بودند.

این موارد در حالی عنوان می شود که گفته می شود حبیب محمدی برکنار نشده است و اخبار در این خصوص به دلیل برخی رویدادها در هیات مدیره منتشر شده است. شنیده می شود که رئیس هیات مدیره این شرکت نیز به تازگی منصوب شده است و بیمه تعاون با اطلاعیه ای به زودی در خصوص اخبار منتشره شفاف سازی خواهد کرد .



در همین زمینه بخوانید 
- انتصاب غیر قانونی در بیمه تعاون/ بیمه مرکزی در موارد مشابه هشدار داده بود

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود