امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
12/14 1402

مریم کائید - در بیمه ایران معین چه خبر است و چه کسی محتوای ارسالی این شرکت 1200 میلیارد تومانی را به بورس کنترل می کند؟
ماه هاست که این شرکت بیمه ای که حالا خود را بزرگترین بیمه اتکایی کشور معرفی می کند با سرپرست اداره می شود و تصمیمی برای مدیریت آن گرفته نشده. این در حالی است که آئین نامه های بیمه مرکزی مقررات سخت گیرانه ای را برای مدت زمان سرپرستی شرکت های بیمه ای عنوان کرده است.
اما در مواردی عجیب تر عنوان شد که در حالی که بیمه ایران معین در سال 1400 به بیمه اتکایی تبدیل شده بخشی از سال 1401 را به صدور بیمه نامه های مستقیم مبادرت کرده بود.
البته موارد عجیب حول محور این شرکت بیمه ای به همین جا ختم نمی شود و حالا این شرکت بیمه ای در انتشار آمارهای 9 ماهه عملکرد خود علاوه بر اذعان به رشد شرکت بدون مدیرعامل آورده است که ایران معین سهامی عام است!
اما سهام بیمه ایران معین چه زمانی به بازار عرضه شده و اگر بیمه ایران معین به شرکتی به عنوان سهامی عام تبدیل شده چرا بیش از 95 درصد آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اختیار بیمه ایران است؟
شرکت سهامی عام چه مشخصاتی دارد؟ چه زمانی سهام این شرکت در بورس عرضه شده؟ چند درصد سهامش شناور است؟

اوایل اسفند ماه بود که بیمه ایران معین با ارسال گزارش تفسیری 9 ماهه به کدال خود را یک شرکت اتکایی سهامی عام معرفی کرد.
این شرکت در معرفی خود عنوان کرده است که با یک صورت جلسه در مورخ 24 آذر 1400 نه تنها از بیمه مستقیم به اتکایی تبدیل شده بلکه عنوان شرکت نیز به سهامی عام تغییر کرده است.
اما همین گزارش در بندهای بعدی اذعان دارد که سهام این شرکت هنوز در فرابورس عرضه نشده!
یا چنین تناقضاتی در شیوه فعالیت حالا نه تنها ابهام در خصوص وضعیت این شرکت در صنعت بیمه احساس می شود، بلکه سوال این است که سازمان بورس به عنوان ناظر بازار چرا به چنین موارد با اهمیتی واکنش نشان نمی دهد؟
از سوی دیگر سوال این است که آیا دولت از طریق واسطه شرکت اتکایی دایر کرده در حالی که هنوز تشریفات آن محرز نشده ؟
با وجود همه این موارد حالا انتشار امیدنامه پذیرش در بورس این شرکت بر ابهامات افزوده است.
اگر بیمه ایران معین را فرزند بیمه ایران بنامیم وجود چنین تناقضات حرفه ای در انتشار گزارشات شایسته نیست و از سهام دار عمده این شرکت انتظار می رود که دقت نظر بیشتری را نسبت به گزارشات شرکتی که حدود 1200 میلیارد تومان سرمایه دارد به خرج دهد.





















































.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود